Inlägg från: PumpkinQueen |Visa alla inlägg
  • PumpkinQueen

Jag hatar HEN!!!

Dorian Ertymexx skrev 2012-09-07 15:45:18 följande:

Du menar som det blir nu?

Då tar vi väl en gammal FL-klassiker i repris: Källa på det, tack.
    Dorian Ertymexx skrev 2012-09-07 15:46:23 följande:

Knappast. Har högerpolare som håller med mig. Och jag talar om bildat, kunnigt folk med bred kunskapsbas. Statsvetare, till exempel.
    Nejmen. Jag har ju polare som håller med mig. Vad tokigt. Mina polare kan nog slå dina polare.
  • PumpkinQueen
    Dorian Ertymexx skrev 2012-09-07 15:47:31 följande:

Majoriteten ska inte få det bättre på minoritetens bekostnad om minoriteten är en eller flera utsatta grupper, nej.
    Så minoriteten har rätt till att göra anspråk på majoritetens egendom, utan majoritetens godkännande? Ja, men då förstår jag alla de där ensamstående småbarnsmorsorna som gnäller ut i Aftonbladet om att de är så fattiga att de inte kan köpa barnen nya cyklar varje år, eller att vissa utav deras barn inte har den senaste modellen av Iphone och nån thailandsresa har de ju inte varit på på flera månader. Stoppa barnfattigdomen, liksom.
  • PumpkinQueen
    Dorian Ertymexx skrev 2012-09-07 15:48:07 följande:

Skatt är inte stöld.

Varför skulle det inte vara det? Man tar ju en annan människas pengar, utan dennes godkännande.
  • PumpkinQueen
    PolyPond skrev 2012-09-07 15:52:55 följande:

Kan debatten avslutas i denna diskussion nu?
    Haha, ja det är väl inte konstigt att folk tycker som de gör. Bamse och Pellefant har förstört dem. Glad Folk kan inte ens skilja på skatter och försäkringar.
  • PumpkinQueen
    Dorian Ertymexx skrev 2012-09-07 16:03:36 följande:

Skatt är fortfarande inte stöld.

Jag såg att du skrev det. Att du skriver det gör det inte sant.
    Dorian Ertymexx skrev 2012-09-07 16:05:52 följande:

Stöld är egenmäktigt förfarande. Skatt är en samhällsöverenskommelse. Att säga att skatt är stöld är som att säga att kräva betalning för en vara är stöld.
    Fast det är ju ingen överenskommelse.
  • PumpkinQueen
    Dorian Ertymexx skrev 2012-09-07 16:07:17 följande:

Kan de säkert, men vad har våld med saken att göra?
    Du visade mig ett exempel på dålig debatteknik ("det finns andra som tycker som jag, alltså har jag rätt"), så jag kontrade med ett annat.

Och nej, mina vänner skulle antagligen inte alls kunna slå någon för de är alldeles för snälla. Solig
    Dorian Ertymexx skrev 2012-09-07 16:08:16 följande:

OK, så vem ska betala för din skolgång, dina barns dito, vägarna du tar dig till jobbet med, infrastrukturen, administrationen och juridiken vi alla är beroende av?
    Barnens föräldrar bör betala för barnen, vem annars?

Varför är det omöjligt att tänka sig att människor på frivillig basis skänker pengar till samhället? Är människan verkligen en sån ond varelse att hon behöver tvingas till solidaritet och omtanke med sina medmänniskor?
  • PumpkinQueen
    Jellybeanbaby skrev 2012-09-07 16:58:18 följande:
    Wow du vill verkligen leva helt avskild från vårt ordnade samhälle, va?
    Let me see if I got this straight:
    Du har inga barn, så du vill inte vara med och betala barnbidrag, vårdsatsningar för barn, skolor, förskolor, osv via skattesedeln?
    Du har ingen bil, så du vill inte betala vägar, vägtullar, skatter, brobyggande osv.?
    Du har ingen tomt och inget hus och ingen bostadsrätt, så du vill inte betala fastighetsskatt eller naturligt underhåll?
    Du har inga gamla anhöriga, så du vill inte betala för äldrevården, äldrebostäder, osv?
    Du är ej sjuk och kommer heller aldrig bli sjuk va? Så då vill du inte vara med och betala vården?
    Du pluggar inte och kommer aldrig plugga heller, så studiebidragen, alla högskolor och universitet ska du inte vara med och betala till via skattesedeln?
    Du har inga anhöriga eller nära vänner med psykiska sjukdomar, så hela den baletten vill du heller inte betala?
    Du vill mao leva i total anarki där DU får betala dina vägar du går på, DU får betala hela eventuella sjukvården själv, där Du får betala all äldrevård själv när du väl blir gammal?

In the ballpark?

Vad pratar du om? Var har jag skrivit om mina eventuella bilar, hus, släktingar, sjukdomar, studier, anhöriga och så vidare?

Det finns fler sätt att finansiera dessa saker, än att bara höja skatten för alla arbetande människor. Tänk utanför ramen som de rödfärgade lärarna gav dig i skolan.
  • PumpkinQueen
    Jellybeanbaby skrev 2012-09-10 12:14:11 följande:
    ...oooooch naturligtvis svarar du inte alls på mitt inlägg.
    Blev det för obekvämt?

Jag förstår helt enkelt inte vad du pratar om, men jag gör mitt bästa för att besvara det som jag tror att jag förstår.
  • PumpkinQueen
    Jellybeanbaby skrev 2012-09-10 13:54:01 följande:
    Det gör inget. Huvudsaken är att många andra som läser förstår. Jag tänker inte leka lärare här.
    Nej, det är klart att det kanske känns jobbigt för dig att förklara vad det är du menar. Enklare att bara komma med påhopp.
  • PumpkinQueen
    Daddy Cool skrev 2012-09-10 23:25:32 följande:
    Från artikeln:

Förbudet kommer trots att flera medarbetare på DN har anammat "hen" i allt från ledare till recensioner och nyhetsartiklar. Både i papperstidningen och på nätet.

Anledningen är att ledningen anser att användandet av uttrycket kan framstå som politiskt.

"Visst kan man tycka att det är praktiskt och det är mycket möjligt att hen blir ett vedertaget begrepp så småningom. Men det är inte DN:s uppgift att gå i bräschen för hen som fortfarande kan uppfattas som ett queerpolitiskt ställningstagande. Många läsare riskerar att haka upp sig på detta ord och tappa fokus från det som artikeln verkligen handlar om", avslutar Åsa Tillberg.

---- Tidningen vill naturligtvis att folk ska läsa deras artiklar utan att haka upp sig på någon formulering så det är ett förståeligt beslut.

Märkligt att DN tycker att det vore negativt om de förknippades med kampen för lika rättigheter, tycker jag. Å andra sidan kanske det säger mer om tidningens läsare, än om tidningen självt.
Svar på tråden Jag hatar HEN!!!