• FMGA
    Anonym (humanist) skrev 2012-10-03 22:08:30 följande:
    det är fortfarande samma halva länk som jag inte kom vidare nånstans med.
    Jag vet. Men om du googlar på markcyklist kan du läsa notisen i BT.
  • FMGA
    Anonym (humanist) skrev 2012-10-03 22:10:57 följande:
    Bakom varje framgångsrik kvinna står en man och stirrar på hennes röv.

Den finns. Fast den kanske jag hittade på just nu? För nu har jag ingen källanvisning. Men det kanske är ok för denna gång då du heller inte har nån källanvisning till ditt uttryck.
    Jag gissar att du inte riktigt har förstått syftet med källhänvisningar.

• FMGA
    CMM skrev 2012-10-03 22:05:29 följande:
    FL:s URL-parser visar sig från sin bästa sida i dag. Verkar som om den strejkar på vissa tecken, i detta fall parenteser.

bit.ly/PX9xmb 
    Elegant!
  • FMGA
    Anonym (humanist) skrev 2012-10-04 05:55:35 följande:
    Du gissar fel. Du ska inte knalla runt och gissa så mycket om vad omgivningen tycker. Du borde nog fråga oftare än du gissar och spekulerar. Och dessutom kunde du ha läst vad jag skrev som var väsentligt också.
    Nja, jag googlade på uttrycket innan jag skrev . Så jag gissade att ditt exempel var en variant på de jag själv sett:
  • FMGA
    oOOo oOOo skrev 2012-10-05 10:13:54 följande:
    Precis, löner är något man som arbetstagare antingen accepterar eller förkastar. Accepterar men en lön har man satt sitt värde på det arbetet.

Därför fungerar det inte med kvinnor som tar ett jobb och sedan klagar på lönen. Om lönen inte är tillräckligt hög, ta inte jobbet. Simple as that. 
    Ibland får jag känslan av att ett av antifeministens kännetecken är att hen aldrig har behövt ta ansvar för någon annan än i bästa fall sig själv.
    Bara att tacka nej till ett jobb!
    Så är det inte för många av oss som tar ansvar för barn och familj.

Min tro att det är där förändringen måste komma: Om män och kvinnor bättre förmår att dela ansvar för  barn så kommer resten på köpet.
  • FMGA
    Anonym (humanist) skrev 2012-10-05 11:52:41 följande:
    Då drar vi återigen alla över en kam.
    Alla kvinnor ska göra si, alla män ska göra så, nu ska vi gå in och bestämma att ni ska dela lika (men men, jag är bättre på å laga bilen...) håll käften och gör som vi säger. Nu ska vi vara jämlika.

Självklart ska alla ha lika rättigheter oavsett kön eller icke kön. Men ska vi verkligen STYRA alla? Vissa kanske önskar dela ansvaret fifty/fifty medans andra trivs bättre med nåt helt annat.

Självklart är det inte bara att tacka nej till ett jobb, så enkelt är det inte, framförallt inte för människor utan lång utbildning och arbetslivserfarenhet.

Förändringen måste komma, helt rätt där. Det är vi säkert alla överens om. Den stora frågan är hur.
    Nja, läs vad jag skrev - att jag ibland får känslan att ett av antifeministens kännetecken är...

Personligen anser jag att det är bättre att leka med barn än med ord - även om det ena inte utesluter det andra.
  • FMGA
    Anonym (humanist) skrev 2012-10-05 12:25:58 följande:
    Strålande! Låt oss sluta leka med ord. Då är vi överens om detta.
    Mm, jag tror att du kommer att bli bättre förstådd om du svarar mer på de åsikter som framförs och mindre på dina önskemål om hur de vars åsikter du ifrågasätter kunde ha uttryckt sig.

• FMGA
    Anonym (humanist) skrev 2012-10-05 18:25:35 följande:
    Och vadan detta lilla bistra inlägg? Jag svarar hela tiden. Vad av det du har skrivit till mig har jag inte svarat på? Nu kan det ju visserligen  vara så att jag missat det då jag inte varit i närheten av en dator sen jag skrev mitt sista inlägg.

Men just nu till exempel läser jag att din åsikt är att jag skulle framföra mindre av mina önskemål om hur andra uttrycker sig. Vad var det du just nu gjorde?
    Min åsikt om din åsikt du skriver här (det vill du ju att jag ska framföra) är att du har väldigt mkt krav på hur andra uttrycker sig men väldigt lite självinsikt. Sluta gnägga och diskutera sakfrågan istället. Detta inlägg var ju inte ens till dig. Jag höll med en annan om att vi skulle sluta märka ord. Det va ju knappast mitt önskemål. Jag höll med.

Nja, jag syftade snarare på att du läser in åsikter i inlägg som aldrig har uttrycks, det är du visserligen inte ensam om i den här tråden som ju till stor del handlar om vad henmotståndare anser vara henanvändarnas egentliga syfte med pronomet hen.

Jag kan ge exempel på vad du tror att jag uttrycker relativt det jag verkligen skriver. Jag skriver "Om män och kvinnor bättre förmår att dela ansvar för barn så kommer resten på köpet"

Ett påstående som naturligtvis kan ifrågasättas av en seriös debattör, men självklart också av en mindre seriös, som inte vill eller kan förstå vad det står". Jag gissar att du utgår från att alla som inte tycker som du bara måste ha ett millimeterrättviseperspektiv.

Så är det inte.  Men du svarar alltså inte på min åsikt, utan du tillskriver mig en åsikt, för att sedan replikera på den åsikt jag inte har.
    Anonym (humanist)
    FMGA skrev 2012-10-05 11:43:14 följande:
    Ibland får jag känslan av att ett av antifeministens kännetecken är att hen aldrig har behövt ta ansvar för någon annan än i bästa fall sig själv.
    Bara att tacka nej till ett jobb!
    Så är det inte för många av oss som tar ansvar för barn och familj.

Min tro att det är där förändringen måste komma: Om män och kvinnor bättre förmår att dela ansvar för  barn så kommer resten på köpet.
    Då drar vi återigen alla över en kam. 
    Alla kvinnor ska göra si, alla män ska göra så, nu ska vi gå in och bestämma att ni ska dela lika (men men, jag är bättre på å laga bilen...) håll käften och gör som vi säger. Nu ska vi vara jämlika. 

Självklart ska alla ha lika rättigheter oavsett kön eller icke kön. Men ska vi verkligen STYRA alla? Vissa kanske önskar dela ansvaret fifty/fifty medans andra trivs bättre med nåt helt annat.

Självklart är det inte bara att tacka nej till ett jobb, så enkelt är det inte, framförallt inte för människor utan lång utbildning och arbetslivserfarenhet. 

Förändringen måste komma, helt rätt där. Det är vi säkert alla överens om. Den stora frågan är hur.

• FMGA
    Element skrev 2012-10-05 18:31:26 följande:
    FMGAs debatteknik går ut på att märka ord, tjafsa semantik och hitta snygga formuleringar men så mycket substans är det inte om man börjar kika närmare.
    Tack för komplimangen. Kommer den från fabrernas värld där den heliga statsfeminismen vilar tungt över landet där batikhäxorna smider sina hemska planer på feministiska konspirationer med hjälp av bland annat "hen" - ja, då är det en komplimang.

Hur var det nu Faber sa: "Den första som säger hen till mig kör jag upp kuken i röven på".

En omnipotent värld måste det vara - Fabrernas värld, alltså. 
Svar på tråden Jag hatar HEN!!!