• hundpuss

Jag hatar HEN!!!

Anonym (hate hen!) skrev 2012-07-20 10:35:24 följande:
    Jag har iallafall studerat på universitetsnivå och tycker fortfarande  att hen är ett idiotiskt påhitt.
    Samma här. Tycker det är ett töntigt påhitt.
  • hundpuss
    Varför kan inte alla bara få lov att vara sig själv för?? 

Jag kan det mesta, allt från matlagning till städning till tvätt, reparationer, bil-fixande, däckbyte, renovering, tapetsering, trädgårdsarbete, måla om fönster, rensa avlopp, ja you name it.

Samtidigt (och det är nu det blir riktigt chockerande för vissa) så älskar jag att ta hand om mig själv, med spa-dagar, yogaträning, ansiktsbehandlingar, frisörbesök, fixa naglar och föredrar starkt kjol framför byxor på mig själv.

Jag blev såhär för att min mamma uppfostrade mig till att inte vara lat, oavsett arbetets eventuella "färg". Man gör det som behöver göras. Punkt. Min sambo är inte mindre man för att han stryker sina egna skjortor.

Vilken märklig kvinna jag måste vara. Är jag en hen? Jag förstår inte varför folk är så snabba med att kategorisera en viss typ av agerande eller levnadssätt . Kan någon förklara för mig? Jag spyr snart på hen-debatten.

• hundpuss
    themia skrev 2012-07-20 11:44:08 följande:
    Varför i hela friden skulle DU vara en hen? Du vet väl vilket kön du tillhör, antar jag.
    Hen är ett praktiskt ord när du pratar om en person i allmänhet, när du inte vet personens kön, istället för att säga det krångliga "han eller hon".
    Därför att jag har fått höra att det även kan innebära att det är en blandning, dvs att man inte vet eller inte vill välja. Kan erkänna att jag inte är så insatt i debatten, tycker den är dö-töntig. Och det är lite det jag menar, man vet väl vem man är?

Och varför är det krånligt att skriva "barnet" eller liknande istället för hen?  
  • hundpuss

Tror nog att de som är fed-up på diskussionen är det för att hen-fenomenet poppar upp överallt.

Svar på tråden Jag hatar HEN!!!