• listo

Det är fantastiskt att så många fortfarande inte har en aning om vad "hen" är, men som tror att ordet har den magiska kraften att könsneutralisera människor helt utan kirurgiska ingrepp, bara genom att finnas till.

Jag undrar om alla ni superengagerade "hen"-hatare förstår att t.ex. "den", "det" och "bebisen är exakt lika neutrala och ofarliga ord? Inga könsorgan utplånas när man använder dem (det är säkert, jag har testat).

• listo
    Anonym skrev 2012-07-20 10:01:51 följande:
    Då sjunger vi sången igen. Från sida 14:

HEN ANVÄNDS OM EN PERSON VARS KÖN ÄR OBESTÄMT.

DET ERSÄTTER INTE "HAN" ELLER "HON" OM MAN VET KÖNET.

GILLAR MAN INTE "HEN" ÄR DET INGEN SOM TVINGAR EN ATT SÄGA DET, DET GÅR BRA ATT FORTSÄTTA SÄGA "HANELLERHON" SÅ MYCKET MAN VILL.
    Exakt!

- Där du i annat fall skulle ha använt dig av "han/hon", "personen", "den där" eller "h*n", där KAN du, OM DU VILL, istället använda "hen"

Slut på grundkurs.
  • listo
    Anonym (KVINNA) skrev 2012-07-20 10:47:35 följande:
    Tyvärr är det väl så som dagens samhälle ser ut... HON och HAN håller på att dö ut, istället blir det en generation av HEN, det vi idag kallar för kvinnor blir botox fyllda varelser som skönhets opererar sig så pass mkt att dem förstör det naturligt vackra i en människa. Och det vi kallar för MÄN blir någon konstig form av fjolliga varelser… Sen ska man lära sina barn att älska sig själv, men vad gör det vuxna?! Nä, jag kallar hellre dessa varelser, som är botox fyllda och fjolliga för HEN. De som är ÄKTA män och kvinnor skulle jag aldrig kalla för något annat än, HAN och HON. Har inget större emot ordet HEN, men tycker det otroligt synd att människan ska förändra sig själv, fly (genom operationer och konstiga attityder) istället för att lära sig att älska sig själv för den man är och inte hata sig själv för minsta lilla. En stor ELOGE till er män som fortfarande är män!!! Och till er kvinnor som inte strävar efter botox och skönhets operationer!!!!
    Men gud...du har verkligen inte förstått meningen med "hen" överhuvudtaget. Jag beklagar.
  • listo
    Dorian Ertymexx skrev 2012-07-20 16:35:29 följande:
    Jag vet. Det var en ironi toppad med sanning. Bara att kolla valfri otrohetstråd eller "han/hon är dum!"-tråd. TS kön och partnerns kön inverkar mycket på de svar som kommer i tråden. Tror vi alla känner till "DUMPA!!!"-fenomenet.
    Det blev ju också extremt tydligt med tråden om kvinnan som skulle köpa sex av en manlig eskort och blev ivrigt påhejad av folk i tråden för att det typ var en lyx hon absolut skulle få unna sig...
  • listo
    Anonym (HON/HAN) skrev 2012-07-19 22:01:14 följande:
    Ja... denna tråd ligger under rubriken psykisk ohälsa för att det är precis vad detta vansinnesord framkallar hos mig. Det är så j*vla provocerande!! Gaaaaaaahhhhhhhhhhhhh... Det heter för fan HAN eller HON!!!

Lägg ner detta neutraliserande av könen! Sluta skriv det och sluta använd det för guds skull! Det finns bara TVÅ kön, ett manligt, ett kvinnligt. Allt annat är bara påhitt från Skogsmulle folk som inte har bättre saker för sig än att hitta på icke-ord!
    Å nej, blir du upprörd? Jamen då ska jag självklart genast sluta använda "hen", så att du mår bättre.
    Eller inte.
  • listo
    Element skrev 2012-09-27 19:06:01 följande:
    Ännu en genusanhängare.
    Absolut.
    Dock inte en sån där som kallar folk för hen om jag vet vad de har för kön utan en sån där tråkig och oprovocerande som bara byter ut "han/hon" eller "h*n" mot "hen" och tycker att det är jättepraktiskt.
Svar på tråden Jag hatar HEN!!!