• Nano07

Jag hatar HEN!!!

Hen kan användas när man vill slippa använda "han eller hon" i meningar där man faktiskt inte vet om det är en han eller hon.

I texform gör det texten mycket mer lättläst och man i varann mening slipper skriva "han eller hon" när man tex pratar om ett ofött barn som man inte vet könet på.

Men vad är problemet egentligen, gillar du inte ordet så användet det inte. Själv avskyr jag ordet "faktiskt" så jag använder det inte. Problemet löst!!

• Nano07
    listoplisto skrev 2012-07-20 08:51:27 följande:
    Det är fantastiskt att så många fortfarande inte har en aning om vad "hen" är, men som tror att ordet har den magiska kraften att könsneutralisera människor helt utan kirurgiska ingrepp, bara genom att finnas till.

Jag undrar om alla ni superengagerade "hen"-hatare förstår att t.ex. "den", "det" och "bebisen är exakt lika neutrala och ofarliga ord? Inga könsorgan utplånas när man använder dem (det är säkert, jag har testat).
  • Nano07
    Anonym (HAHA) skrev 2012-07-20 09:34:22 följande:
    Jag fattar inte hur folk kan bli så provocerade av ett ord. Är det för nytt och skrämmande? Jag tycker det är bra när det dyker upp ord där det tidigare har saknats något. Som tex ordet "snippa". Pojkar för höra att de har en snopp och tjejer får höra något mummel om "där nere…". Tjejer vet inte ens vad de ska kalla det. Det är som ordet mödomshinna. Jag har träffat på flera unga tjejer som är allvarligt rädda för att ha sex för att de ska göra ont när denna "hinna" spricker. Klart de tror att det sitter en hinna där när det heter så… Då är ordet "slidkrans" bättre. Blir ni provocerade av det ordet också? Eller varför inte "chokladboll" istället för "negerboll". Alla har ju rätt att säga  neger nu för tiden, "bara för att det alltid har gjort det.." Utvecklingen går framåt, varesig ni vill det eller inte! Eller ska vi börja säga aderton (18) istället för arton nu också?

Men det roligaste av allt är ändå att TS blir provocerade av alla skogsmullar! Haha
    Vadå, människor som tycker det finns annat värde än att man MÅSTE ha en ny platt-TV (fast den gamla fungerar) bara för att det SKA man ha. Människor som inte bryr sig om deras barn har rosa eller blått på sig (hemska tanke, tänk om någon tror att min dotter är en POJK!).

Personligen är jag trött på att kalla bebisen i min mage för h*n. Är det ens ett ord? Och "den" gillar jag inte heller, för min bebis är ingen sak. Det är en liten person som jag inte vet könet på än, alltså en HEN.
    Mycket bra formulerat! *applåderar*
Svar på tråden Jag hatar HEN!!!