Inlägg från: SystrarnaByller |Visa alla inlägg
  • SystrarnaByller

Har föräldrar inget att göra eller?!?!?!?!?!?!?

Varför är föräldrar så jävla jobbiga för?

Tror att de kan bestämma allt ? Varför är det så?!!!!
    Blir gaaalen! 

• Svar på tråden Har föräldrar inget att göra eller?!?!?!?!?!?!?
  • SystrarnaByller

När man ska hem på kvällar/fester? När man ska med till landet? Att man inte får göra de och blablabla...?

• SystrarnaByller

Min mamma är 35 o pappa 36, ungdomar själva vafan.. O de ska sätta regler? 
    Helt sjukt egentligen att de ska bestämma vad jag ska göra o inte göra?

• SystrarnaByller

Vet att det älskar mig och sånt.. 

Min pappa ba drar iväg hur som helst och min mamma med, men jag får inte göra som jag vill? Sjukt skuuuumt!
    När jag ska göra något roligt så kommer de och förstör, samma sak när det gäller min storasyster..så jävla boring.. 

• SystrarnaByller

De drar ifrån sina barn för jobben? det är ju helt störrrrt. och så tror de att en 15 och en 16 åring ska vara "nyktra" och inte festa alls och bara sitta hemma under en hel vecka på sommarlovet och inte bjuda hem vänner?
    Hur dumma får man va?..  

• SystrarnaByller

Menar ju inte så, men de vet ju att vi festar om helgerna och de blir skitsura varje helg när man kommer hem full och kör med samma visa "utegångsförbud" som inte ens funkar..och ändå åker de iväg och jobbar.
    Jag tycker ändå att de borde vara med oss nu när de är sommar och inte jobba hela jävla sommaren.
    Så fort vi går i skolan eller har en veckas lov, då ska de passa på att åka utomlands men inte nu när vi är lediga och det är sommar? Kul. 

• SystrarnaByller

Jag har så svårt att lyssna på mina föräldrar, kanske är för att min äldre syster gör som hon vill och bara ber om ursäkt så fort hon gjort något fel och gör om det veckan efter. 
    Såfort jag gör något så är de sura och drar iväg och jobbar en vecka och när de kommer hem är de glada typ två dagar bara för att man själv har kul och inte de.

Jag vet att de betalar för mig, men de kan båda vara lediga nu under sommaren men vill inte och då ska jag och min syster lida? 

• SystrarnaByller

Jag är inte otrevlig mot något, däremot upprörd. 
    Mina föräldrar väljer jobbet före familjen och då ska vi straffas?

Jag vet att mina föräldrar bestämmer ALLT, men det suger och jag tycker inte det är okej, speciellt om de inte kan fråga innan vad vi vill göra när vi är lediga. 

• SystrarnaByller

För det första är det att de bestämmer, de andra är att de inte kan bestämma tillsammans med oss utan bestämmer över våra huvuden som om vi vore 4 år och sen de tredje är att de försvinner för sina jobb och visst de är skittråkigt, men så fort de kommer hem har de planerat saker utan att fråga oss och de är de som gör att de tror att de kan göra vafan som helst!

• SystrarnaByller

Man har ju försökt :/ Nu är mamma utomlands med sina vänner och pappa jobbar i en annan stad.. så vi är helt ensamma hemma och det är inte så kul att aldrig kunna prata normalt med de..Nu kan man ju ba vänta tills de båda är hemma i tre dagar och tills de drar igen.. :/ Har ingen ungdom kvar typ.

• SystrarnaByller

Jag tycker att man ska bestämma ihop. Alt att de gör vad de vill och vi gör vad vi vill.

• SystrarnaByller

Ja.. typ vi får inte bestämma när vi skall komma hem? (kommer man hem senare än sagt blir det seriöst samtal)..dock endast om man druckit. ett exempel. Ålder har jag redan yttrat mig om. 

• SystrarnaByller

Självklart menade jag inte bara att vi ska supa, men det är väl de vi oftast gör på helgerna eller är med vänner och gör annat vilket kan innebära att man kanske inte har lust att vara hemma elva om helgerna eller om kvällarna.. 

• SystrarnaByller

Bara för att man dricker under helgerna någongång ibland behöver man inte hamna i trubbel plus att vi är faktiskt inte bara ute och "super" eller "festar", vi är faktiskt hos vänner utan alkohol vilket inte föräldrar fattar.
    Så ni tycker alltså att mina föräldrar behandlar oss rätt? 

• SystrarnaByller

Tack att du förstår smått, det värmer det!

Svar på tråden Har föräldrar inget att göra eller?!?!?!?!?!?!?