• pollykolle

Någon som har tid att lyssna? :'(

Jag och min syster orkar inte mer. 

Våra föräldrar flyttade isär pga att en jävla idiot till Pappa hittade en annan men som nu har ångrat sig. 
    Mamma älskar honom fortfarande men är så sjukt besviken och säger bara att det kanske blir så att de flyttar ihop igen men inte nu och inte på länge.

Vi bor hos mamma just nu, hon jobbar som vanligt och beter sig som vanligt, inga konstigheter alls.
    Men när det gäller vår pappa så är det en helt annan historia.

Han har flyttat till Helsingborg för att jobba där under sommaren och möjligen till hösten (vad han tror och vet just nu). När vi smsar/mailar knappt när vi ringer så svarar han.
    Vad ska vi göra? Vi vill ju ha vår pappa tillbaka och han har aldrig varit såhär dryg innan och han blir bara drygare och drygare.
    Känns som om vi inte finns för honom längre.

Vad ska man göra? Snälla..Någon som kan besvara?

/ Två ledsna och svikna tjejer. 

• Svar på tråden Någon som har tid att lyssna? :'(
  • DuTrorAttDuVet

Ett sätt är att skriva ner allt ni känner och skicka det till honom. Han kanske inte läser mailen så ofta men när han gör det kommer han definitivt att höra av sig! Det är ofta lättare att skriva vad man känner för att iblasnd när man pratar blir man så "upphetsad" att man kan tolkas fel och då kan samtalet sluta i ett gräl, och det var ju det sista man ville. Hoppas ni får er pappa att förstå, men glöm inte att då även lyssna på honom! :) Många kramar

• SystrarnaByller

Jävla idiot till pappa.

• Gosebullen

Jag har alltid bott hos min mamma och kan till viss del förstå hur ni känner.. Det enda jag kan ''bidra'' med är att ni ska säga exakt hur ni känner, det är okej att bli arg, ledsen, förbannad besviken osv. Bara han förstår att ni känner er svikna.
    Men ni måste också förstå att er pappa också går igenom någonting (tydligen) och man kan inte alltid styra över hur man känner. Så extremt SYND att det ska gå ut över sina barn dock, det är inte ert fel att er pappa gjort bort sig, absolut inte.
    Ni kanske borde prata med er mamma också om hur ni mår, det kanske får er att må bättre.
    Det blir alltid bättre tjejer, efter regn kommer solsken!
    Lycka till! {#emotions_dlg.flower} 

Svar på tråden Någon som har tid att lyssna? :'(