• Mammis

Mammagrupp i Linköping till hösten

Hej Allihopa!
    Jag är en tjej på 27 år med en son på drygt 5 månader som skulle vilja starta en mammagrupp i Linköping till hösten. Vi skulle kunna ses för att fika, utbyta erfarenheter och ta barnvagnspromenader runt Stångån :) 
    Finns det intresse så skriv här eller skicka iväg ett mail till mig! Vi ses! :) 

• Svar på tråden Mammagrupp i Linköping till hösten
  • Tjejis

Hej!
    Jag tänkte tipsa om en grupp på Facebook du kan gå med i. Den heter "Hemmaföräldrar i Östergötland" startades av min vän Carin i våras.
    Vi har haft ett par träffar och varit mellan 7 - 10 föräldrar med barn och några har även träffats i mindre grupper utanför.
    Första träffen var i Valla, andra gången blev det på öppna förskolan i Ekholmen och den senaste var på öppna förskolan i Ljungsbro. De var snälla och lånade ut sina lokaler till oss så det var bara vi där, riktigt bra!

Vet att fler träffar är planerade till hösten. Det är kul att träffa andra som också går hemma.
    Själv är jag hemma med mina två pojkar. Liam som fyller 4 i augusti och Elias som blir 6 månader snart.

• annka714

Hej!
    Jag är en tjej på 29 år med en dotter på 6 veckor. Vi börjar så smått komma in i vardagen och jag börjar bli väldigt sugen på att hitta lite andra föräldralediga att umgås med. Är det fler som är intresserade kan vi väl styra upp en träff!?

• Javli

Jag är också med =).
    Har en liten tjej på 13 veckor

• annka714

Va kul med lite fler som är intresserade! Vad säger ni? När, var, hur ska vi träffas? Jag kan i princip när som!

• Javli

Ja, det vore jätteroligt att ses någon dag, vi är också lediga. Brukar gå till öppna förskolan om torsdagar men annars är det öppet =)

• Mammis

"Javli" var snäll och upplyste mig om att det kommit svar i tråden :) vad roligt! jag vill också jätte gärna ses! När, var och hur som sagt :) min bebis är nu 6,5 månader.

• annka714

Hej igen, 
    Vad säger ni? Ska vi styra upp en träff? Vad sägs om nästa vecka? På tisdag (4/9) tänkte jag prova på babycafét i Tannefors, men alla andra dagar kan jag än så länge. Det kanske är någon som vill följa med dit förresten?  

• Javli

Hej!
    Vi är tyvärr bortresta hela nästa vecka, men veckan därefter är vi tillängliga alla dagar förutom torsdag =)

• Mammis

Hej igen! Är det någon av er som bor i Gottfridsberg, Valla den sidan av staden? Kanske någon vill göra sällskap till  öppna förskolan i Valla? 

Svar på tråden Mammagrupp i Linköping till hösten