söker mammor till knappbarn som bor i dalarna !
Vi bor i Falun. E har haft knapp sedan hon var 1 år, hon blir 5 år i höst (född i v24+0). Antar att din tjej är lite yngre, men undrar du något får du gärna fråga så kanske jag kan svara!
Kram
Vi bor i Falun. E har haft knapp sedan hon var 1 år, hon blir 5 år i höst (född i v24+0). Antar att din tjej är lite yngre, men undrar du något får du gärna fråga så kanske jag kan svara!
Kram
Var bor ni?
Det funkar med vilket glidmedel som helst! Vi köpte på Apoteket. Fungerar även utmärkt med vanligt kranvatten!
E föddes i Falun, hann vara inne på förlossningen i 30 minuter. E hämtades med helikopter och flögs till Uppsala där vi var i 7 veckor. Sedan 13 veckor i Falun.
Har kräkandet lugnat ner sig för I nu eller är det lika? Vilken dietist har ni på mottagningen? Antar att ni har Bengt Korlen som läkare för han brukar ha alla knappbarn!
Borlänge är ju nära om du vill träffas någon gång. Vi har lite kontakt med en annan familj. Borlänge som också har knappbarn, 1 år äldre än E.
Kranvatten istället för sterilt alltså.
Vi hade också Ulla först men bytte när hon pluggade!
Jag hoppas verkligen att ni fått kräkpåsar i alla fall, det underlättar en del när man slipper torka golv hela tiden.
Förstår att det måste vara oerhört tungt att vara själv med henne. Vi är ju två (i och för sig med två barn) men har i perioder varit helt slut. Speciellt när hon är förkyld och kräks på nätterna. Har du någon avlastning alls, familj/vänner?
Hur kommer det sig att ni är på Hab? Hör ni dit så ska de göra alla beställningar. Kan inte tänka mig att vi inte ska få kräkpåsar därifrån, har aldrig varit problem med det på bvc.
Tror E har 14Fr 2 cm på knappen. Den är lite stor men läcker inte mycket och de som satt lite tightare fick hon granulom av.
Vi hör till båda pga jejunostomin. Hade hon bara haft knapp skulle hon bara höra till Hab.
Lite kladdigt blir det ju runt knappen. Vissa sätter kompress under men E gillar inte det så vi får ha lite kladd.
Hur går det för er?
E har precis börjat på ny förskola och storasyster på fritids så det har minst sagt varit fullt upp! Det blir ju en liten inkörsperiod nu när ny personal tar över resursansvaret med allt vad det innebär.