Inlägg från: Anonym (Orolig) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Orolig)

Min man röker 2 pack cigg om dagen!

Jag mår så himla dåligt! Min man röker 2 pack cigg om dagen. Han har rökt lite sedan han var 10 år gammal men cigaretterna blir fler och fler och senaste året har det börjat spåra ur, nu i sommar har han kommit upp till 2 pack om dagen och han är bara 25 år gammal! Han spottar slemloskor varje morgon(pga rökningen) och när jag ligger mot hans bröst kan jag ibland höra blåsljud(beror det på cigaretterna?)

Jag vill inte förlora honom! Hur får man honom att fatta? Han vet ju redan att det är farligt men han bryr sig inte.  

• Svar på tråden Min man röker 2 pack cigg om dagen!
  • Anonym (Orolig)
    Pinguicula skrev 2012-07-15 13:04:30 följande:
    Uscha. Jag tyckte jag rökte hela tiden innan jag slutade, rökte ändå inte upp ett paket om dagen (men nästan).

Har du själv rökt? Eller missbrukat något annat? Du kan nog ha svårt att förstå annars varför han röker, icke-rökare brukar ha svårt att förstå!

Tänk på att inte tjata, det kommer att ge honom ångest. Vad gör en rökare när hen får ångest? Röker såklart!

Diskutera öppet och moget om det. Finns ju bra läkemedel idag som kan hjälpa, min partner åt Champix - han slutade utan problem!

Har snackat om läkemedel men han tror inte på sånt "trams" som han säger... Han säger att han BEHÖVER ciggen och att inget kan ersätta det
  • Anonym (Orolig)
    Border skrev 2012-07-15 14:08:00 följande:
    Han BEHÖVER inte ciggen, det är bara en illussion.

Han stressar mycket, oroar sig för ekonomin, har hett temprament osv och han röker för att "slappna av"
Svar på tråden Min man röker 2 pack cigg om dagen!