• Ancilla

Tips på strandnära hus att hyra i Thailand!

I november åker vi tillsamman med en annan barnfamilj till Thailand. Har inte bestämt klart vart vi vill men är öppen för bra förslag på hus att hyra nära stranden. Några här som gjort det och som vill dela med sig av sina tips?

Ancilla

• Svar på tråden Tips på strandnära hus att hyra i Thailand!
  • Ancilla

Vi har hittet ett hus en liten bit från stranden med en egen iten pool i Cape Mae Phim. Det är ingen väg mellan hus och strand som det så ofta är. Lycka till själv BTRIX för jag gissar att du också är intresserad.

• Ancilla

bebis0307: Jag skal fråga min man vad hemsidan heter, Det är ett svenskt par som äger både en JÄTTEFIN LÄGENHET på Phutpatara, det kan du googla på för att se bilder. Sedan äger de flera hus och bla ett i Cape Mae Phim.

Allt gott

Ancilla   

• Ancilla
    Lilla i skrev 2012-10-02 21:06:41 följande:
    Vi var i Thailand i feb och mars i år, hyrde många lägenheter och villor privat som vi hittade på blocket. Skitbra.
    Vill du dela med dig av de ställena och kanske hemsidor? Det känns så mycket bättre om man vet någon anna som varit där förut och vet att det är som på beskrivningen. Var var ni?

Ancilla
  • Ancilla
    Tusen tack för alla tips.
    Nästa gång vi åker till Thailand blir det  Huya yang . Har lärt känna en mamma på öppna förskolan där jag jobbar vars föräldrar har hus där så det kommer vi troligtvis att hyra. Vad är det för webbadress till de där lägenheterna som läg precis bredvid stranden som ni tyckte var toppen?

Hua -hin har vi också varit i men har samma erfarenhet som ni. Man man har bott där som liten när han gick på skandinaviska internatskolan men då var det HELT ANNORLUNDA, ett toppenställe.

Denna resa kommer vi att åka åt ett helt annat håll. Åker med Qatar till Bangkok och sedan vidare till Rayongprovinsen och Mae Phim och Ban Phe.

Ha en bra dag.

Ancilla      
Svar på tråden Tips på strandnära hus att hyra i Thailand!