• mrsjoy

Mammagrupp jönköping fortsättning

Tänkte jag drar igång en träff nästa vecka. Fyll i er på de dagar ni kan så tar vi någon dag då många kan :) Måndag: mrsjoy Tisdag: mrsjoy (fm) Onsdag: mrsjoy Torsdag: mrsjoy (em) Fredag:mrsjoy

• mrsjoy

Blir så galet när man skriver på telefonen för mina nedhopp försvinner så näste person att fylla i får gärna snygga till listan :)

• mrsjoy

Ja jag tänkte föreslå onsdag. Vad säger ni om att träffas och leka lite på lekplatsen inne på a6 vid espresso house runt 14 och sedan äta middag på Ikea när barnen blir hungriga? :)

• mrsjoy
    lillensmamma skrev 2012-10-14 12:07:10 följande:
    Toppen, vi kommer ca 14.20 åker direkt efter jag hämtat min skrutt på dagis.
    carpe diem

Kul! Blir roligt att träffas igen!! :)
  • mrsjoy

Vad kul att det passade er också fru Jerez!! Just nu är min äldsta sjuk så vi får hoppas hon är pigg till på onsdag! Några fler i tråden som vill hänga på på onsdag? :)

• mrsjoy
    lillensmamma skrev 2012-10-15 20:02:35 följande:
    Nu håller vi ju ändå tråden aktiv så den puffas upp så några mer mammor i Jönköping måste väl hitta den snart =) Ska bli kul att träffa er och barnen igen, och ska bli kul att träffa dig Fru jerez.
    carpe diem

Ja precis, man tycker det :) ja det ska bli kul att träffa er med! :)
  • mrsjoy
    MiniMillan2011 skrev 2012-10-15 21:51:48 följande:
    Igår morse kom vår lillebror :) så snart vågar vi nog ut å åka om jag får kläm på det här med å va trebarnsmamma ;)

Stort grattis!!!! Vad underbart :) har allt gått bra? njut nu och så hoppas jag vi ses framöver :)
  • mrsjoy
    MiniMillan2011 skrev 2012-10-16 01:18:32 följande:
    Tack! Det gick lite fort (född på golvet utanför förlossningen) men annars top pen! Vi hann ju till sjukhuset iaf :D men lite lätt chockade blev vi nog ;)

Wow ja det var verkligen bråttom :) förstår chocken, kanske inte riktigt var det ni hade förväntat er ;) Härligt att allt gått bra för övrigt!!
    Embracethefear85 skrev 2012-10-16 08:56:45 följande:
    Som det ser ut nu får jag ställa in imorgon, Minstingen ligger med feber och är inte pigg. Sover och äter dåligt så det är mest ledsna miner:( Hoppas det hinner vända, tänder på väg upp igen så det är nog pga det.   
    BF 11:e Mars-2012

Krya på Oskar! Ja som det ser ut nu får jag med ställa in då båda haft feber inatt. Vi får se hur det utvecklar sig under dagen, hoppas det vänder så vi kan träffa er alla imorgon :)
  • mrsjoy
    lillensmamma skrev 2012-10-16 21:11:33 följande:
    Hur går det för alla små sjuklingar ? Min är inte heller pigg, han har fått hosta vet inte om det är hans astma som bråkar eller om han börjar bli sjuk. Lär märkas under natten. . . Hoppas vi alla har friska småttingar imorgon. . .
    carpe diem

Här är det feber fortfarande för båda barnen. Så vi får avboka imorgon tyvärr! Vad tråkigt att han inte heller är pigg, hoppas det inte bryter ut och blir något mer utan att han får vara frisk! Om ni andra får till träffen får ni ha så kul - annars får vi försöka boka in samma koncept någon dag nästa vecka. Ta hand om er och krya på alla sjuklingar! Kramar från oss!
  • mrsjoy
    Fru Jerez skrev 2012-10-16 21:51:17 följande:
    Kanske bättre vi skjuter fram det ngn vecka så alla små barn kryar på sig kanske? Tråkigt men kanske det bästa? Jag har ju nämligen ett relativt ny opererat barn som jag skall ta med mig imon å nu börjar jag bli lite feg när jag läser om många små sjuklingar. Hoppas dom kryar på sig snabbt era barn. Kram

Ja det låter som att det är bäst! Både vi och barnen har roligare om alla är friska :) Förstår din oro om du har ett nyopererat barn! Då vill man inte ta några risker! Nästa vecka kan jag måndag, tis fm, ons och fredag. Hur har ni andra det? Någon som kan göra en lista? Blir ju aldrig bra från mobilen o jag surfar mest på den :)
  • mrsjoy

Tack Madeleine! Måndag kan jag dock hela dagen. Krya på er med!

• mrsjoy
    Fru Jerez skrev 2012-10-18 19:23:29 följande:
    Jag kan hur som alla dagar måndag- torsdag. På fredag kan jag bara fm ... E inloggad på mob därför uppdaterar jag inte listan . Hoppas era godingar kryat på sig! Kram

Tack, vi är så gott som återställda här nu, bara jag som är hes och fått ont i halsen/hosta. Ska vi bestämma att vi kör a6 lekplats och Ikea på onsdag denna veckan istället då? Det verkar vara en bra dag :) Hoppas vi alla får vara friska så det blir av!!
  • mrsjoy

Ja precis! Lilleman verkar ha blivit väldigt förkyld ikväll, men om han verkar pigg imorgon så kommer vi :)

• mrsjoy

Om någon mer är sugen på mammaträff idag så är det bara att hänga på! Vi ses från 14 o framåt på lekplatsen vid espresso house på a6 m äter sedan middag på Ikea. Välkomna gamla som nya! :)

• mrsjoy

Stort grattis!! Och jag instämmer i attdet var ett fint namnval :) bra kämpat!! Nu är det stolta storasyskon kan jag tänka :) njuuut!

• mrsjoy

Självklart får du det Sofie! Välkommen till tråden :) och grattis till lille prinsen! Vad heter han o är det första? :) Jag heter Maria och har två barn, Emilia på 3,5 år o Elvin på 11 månader :) när jag inte är mammaledig läser jag till socionom! Vem är du? :) Just nu i januari har jag fullt upp. Läser en kurs, svägerskan tar examen, och så är ju en höjdpunkt att lilleman blir 1 och det ska fixas inför det:) men i februari o framåt ses vi gärna! Dock har den här tråden dött ut lite tyvärr, men vi får försöka väcka liv i den :) Hoppas alla mår bra o att ni haft det härligt under jul och nyår! Ha en trevlig helg!

• mrsjoy
    lillensmamma skrev 2013-01-06 11:50:50 följande:
    Hej Hej . Ja nu är det väl dags för en träff snart. Vi väntar dock på operation (polypen ska bort nu äntligen) så vi får hålla det lite öppet om vi kan komma eller inte. Välkommen ni nya ska bli kul att träffa er.
    carpe diem

Lycka till med operationen!! Vad har ni alla hittat på under jul och nyår då? :)
  • mrsjoy

Välkomna alla nya :)

Ja det vore kul om tråden blev lite mer aktiv, och att få till lite träffar igen!
    Lilleman har blivit stor och fyller 1 år på tisdag, så det kommer vara full rulle denna och nästa vecka! Så vi skriver inte upp oss på listan utan tar det som det kommer.. ifall vi hinner hänger vi på annars får det bli en annan gång:)

Svar på tråden Mammagrupp jönköping fortsättning