Inlägg från: Lana Silín |Visa alla inlägg
  • Lana Silín

Min tonåring slog mig i helgen.

Hej,  även jag har problem med min dotter som är 15 år. Hon lyssnar inte på vag jag säger , skriker på mig, kallar mig kärring och gamling ...(.jag är 38 och ser ut som 30), hon vill inte städa sitt rum.....Hon har bara 1 kompis som hon umgås med och alla andra som hon umgås med är xbox-kompisar. Hon kan spela xbox dag och natt och låser in sig på sitt rum för att jag inte ska kunna komma in. Jag gör allt för henne, vi reser utomlands varje år, jag jobbar och sliter för att hon ska ha det bra och ska ha allt hon behöver...  För 1 år sedan flyttade vi isär, jag och min sambo. Min dotter älskade min sambo och kallade honom för pappa i 6 år men efter separationen vill han inte veta något om oss, han är ihop med en rysk tjej som gnäller och kontrollerar hans varje steg. Jag har kvar mina grejer hos min ex, men jag kan inte få dem eftersom hans häxa vill inte att vi ses mer och en gång när hon ringde till oss sa hon att hon ska döda oss om vi ska försöka kommunicera med "hennes sambo".  Jag vet att han kunde lösa problemet, prata med min dotter och allt skulle ordna sig men nu har jag inte denna möjlighet. 

Jag skulle vilja träffa en familj eller ensamstående mamma som har dotter som är ca 14-16 år, att vi kan kanske umgås tillsammans på helger någon gång, göra saker tillsammans....

Just nu är jag på semester och renoverar vardagsrummet, men absolut har tid för att umgås....

Min dotter har tråkigt, den här veckan var på bio, på stan..., skulle plocka svampar men det regnade den dagen, skulle sola, men det var dåligt väder....

I junii var vi på Cirern 1 vecka,  men eftersom jag började renovera lägenhet hade jag inte råd och tid att åka utomlands i juli...

Min dotter gillar inte laga mat och vill inte lära sig det.
    dessutom det är så svårt att tvinga henne att äta något, hon äter bara pannkakor , sallader och tacos.

Vad ska jag göra? 

// Lana 

Svar på tråden Min tonåring slog mig i helgen.