• Paisley

Förälder med asperger syndrom!

Av vad? ;)

Detaljerna är helheten
  • Paisley

Har du barn då, eller är bara intresserad av att veta hur det är att vara förälder?
    Själv har jag 4 barn, jag diskuterar gärna.

Har du något/några specialintressen? 

Detaljerna är helheten
  • Paisley

Det är intressant! Jag trodde att man inte brukar få diagnosen Aspergers när man har en form av utvecklingsstörning. Då brukar man få diagnosen autism istället.
    Det låter mysigt att bo på landet. Jag själv bor i stan, men man längtar till landet ibland. Har ni djur?

Detaljerna är helheten
  • Paisley
    Paisley skrev 2012-07-09 16:41:57 följande:
    Det är intressant! Jag trodde att man inte brukar få diagnosen Aspergers när man har en form av utvecklingsstörning. Då brukar man få diagnosen autism istället.
    Det låter mysigt att bo på landet. Jag själv bor i stan, men man längtar till landet ibland. Har ni djur?

Jag menade alltså djur på gården förutom hundarna
    Detaljerna är helheten
  • Paisley

Okej nu skrev vi samtidigt

Detaljerna är helheten
  • Paisley

Hur gamla är dina barn? Har de funktionshinder?

Jag har en pojke som är 1,5 år som ska utredas för autism. Jag har 3 större barn också men dom har inte autism.

Detaljerna är helheten
  • Paisley

Okej, hur gammal är hon?

Detaljerna är helheten
  • Paisley

Jag vet inte om min lille pojke som är 1,5 kommer att få en språkstörning som diagnos eller inte. Han kan inte prata någonting. När han var 1 år kunde han säga ett ord, men det försvann.
    Det är ganska jobbigt att vänta på vad läkarna ska säga. Men vi tränar med honom hemma.   

Detaljerna är helheten
  • Paisley
    NellyNelly skrev 2012-07-09 17:11:30 följande:

Det gör vi.
    Ja det måste man. Det är jätteviktigt.

Jag försökte att använda teckenspråk med honom. Men det gick inte så bra. Kanske kan vi prova det senare när han har blivit äldre. Om han fortfarande inte pratar. Han kan förstå ganska mycket av det som vi säger i alla fall.   
    Detaljerna är helheten
  • Paisley
    NellyNelly skrev 2012-07-09 17:18:43 följande:

Vi använder teckenstöd.

Okej. Är det svårt att lära sig?
    Detaljerna är helheten
  • Paisley

Hej, jag undrade var du var någonstans!

Går allt bra med dig och familjen? 

Detaljerna är helheten
  • Paisley
    NellyNelly skrev 2012-07-20 14:50:46 följande:
    Hej min vän!

Det var ett tag sedag. Jag och familjen mår bara bra. Jag har haft annat att göra. Har mest varit på facebook. Är du med på facebook?  

Ja det var ett tag sedan. Tyvärr har jag inte Facebook, jag har inte tid haha.

Du kan ju skicka privat meddelande till min inbox här på familjeliv om du vill.
    Detaljerna är helheten
Svar på tråden Förälder med asperger syndrom!