• Kikke

Ni som fått medicinsk hjälp vid ma..

Hej!

Jag tog också medicinskt alternativ första gången på läkarnas rekommendationer. Det gör jag aldrig om och har inte gjort de andra 3 ggr. Var i v. 13, fostret hade stannat i v.9. Fick tabletterna och blev inlagd, hade börjat blöda lite innan tabletterna. Låg i ca 10 h, hade fruktansvärt ont, låg bara och skakade, de gav rätt tidigt upp med att ge mig tabletter och jag fick en rad smärtstillande sprutor (det var helt underbart). Tiden gick och inget hände, då fick jag inte äta för de trodde jag var tvungen att akut skrapas, jipii. Till slut var det som en propp gick ur mig och allt kom. Jag gick hem 13 h efter jag kommit in och en vecka senare skulle jag efterkollas. Då sa de att vi väntar till efter helgen men om inte slemhinnan blivit tunnare måste du skrapas. VA? Blödde "bara" 5 veckor till och fick äta Voltaren och Citodon för att jag hade så ont efter också.

Efter denna hemska upplevelse, har de skrivit in i min journal att de inte ens behöver rekommendera piller varianten. Skrapningen är ju riktigt skönt jämfört med pillerna, för mig åtminstone.

Håller tummarna att allt går vägen nästa gång!

Kikke

Svar på tråden Ni som fått medicinsk hjälp vid ma..