• Venga

Ni som fått medicinsk hjälp vid ma..

Vi har just fått besked om att vi har fått ma. Förra gången vi fick missfall så lät jag kroppen ta hand om det själv. Det ledde till att jag blödde i nästan två veckor och mådde jättedåligt. Jag tror inte att jag orkar gå igenom det igen. På gyn har de berättat att jag kan få medicin som hjälper till och att jag kan få ligga inne tills allt är klart. Finns det någon här som har provat på detta? Hur länge låg ni inne? Finns det några nackdelar med att göra så? Jag skulle bli jätteglad över svar i och med att vi ska in igen i morgon för ett nytt ultraljud och jag vill veta då hur jag ska göra.

• Svar på tråden Ni som fått medicinsk hjälp vid ma..
  • Venga

Som jag har fått förklarat för mig på akuten så skulle det bästa för min kropp vara att inte göra en skrapning för att det skulle vara så lätt att kunna skada livmodern då. I och med att vi vill försöka bli gravida igen så snart som möjligt så vill jag inte riskera någonting.

Men samtidigt låter det inte så roligt att ligga och ha så ont. Enligt gynläkaren på akuten så skulle jag få komma in och ligga kvar över dagen och få medicinen där och få hjälp och bli lite ompysslad. Jag hoppas att det blir så då och att jag kan få smärtstillande när det behövs. Usch, nu känner jag mig nervös.

• Venga

Tess 76: Jag är i vecka 9 men fostret är så stort som i vecka 6.

• Venga

Jag var in idag på mitt andra vul där de bara ville vara säkra på att det verkligen var ett missfall. Hon trodde att det mesta redan hade kommit ut och att det inte fanns någon anledning nu att läggas in över dagen eller att göra en skrapning. Vi fick hämta ut dessa tabletter som jag ska ta morgon och kväll i en veckas tid.

Just nu så avvaktar jag till i morgon för att se om jag kanske blöder mindre och kanske inte behöver ta tabletterna. Hon trodde att det värsta var över, jag har mycket mindre ont nu också, igår hade jag stundtals fruktansvärt ont.

Svar på tråden Ni som fått medicinsk hjälp vid ma..