• cartman

Ni som fått medicinsk hjälp vid ma..

Hej!
    Jag gjorde en medicinsk abort i fredags p ga ma. Då hade jag vetat om det i ca 10 dagar och väntat på att ngt skulle hända och kände att jag inte kunda vänta längre även om de tyckte att de var bäst om kroppen tog hand om det själv.
    På gynakuten tyckte de att medicinsk behandling var att föredra framför skrapning.
    För min del var det aldrig tal om att ligga inne under dagen utan jag fick med mig fyra tabletter, några smärtstillande tabletter och en påse med blöjor hem... Även om de var väldigt gulliga och förklarade vad som skulle hända känns det bra att jag läst en del här innan så att man visste lite vad som var att vänta. Dessutom påtalade de att man inte skulle vara ensam.
    Fredagen var inte rolig! Under en till två timmars tid var det faktiskt ganska hemskt. Låg på badrumsgolvet med värsta sammandragningarna/kramperna samtidigt som jag spydde i en hink eftersom jag mådde så illa. Men - det går faktiskt över och man glömmer fort, och tur är väl det . Resten av dagen var uthärdlig, som kraftig mensvärk, det kanske är just själva "utdrivningsfasen" som gör riktigt ont..??

Såhär i efterhand är jag nöjd med den behandlingen och att slippa bli sövd etc.
    Nu hoppas jag bara att det ser bra ut när jag ska på återbesök på onsdag, är lite orolig då jag inte blöder så mycket.
    Att ligga inne under dagen låter väl dessutom ganska bra, då har de ju koll på en
    Lycka till och kram på dig såhär i jobbiga dagar!!

Svar på tråden Ni som fått medicinsk hjälp vid ma..