• Anonym

neka umgänge pga sjukdom

Har ni så dålig kommunikation och samarbete? vad trist.

För mig hade det varit självklart att barnet inte ska komma när det är sjukdom, särsklit när det gäller magsjuka.
    Ni kan inte ha honom nästa helg?

Eller är det ofta så att du har skäl till att barnet inte kan komma??

• Anonym

när det är magsjuka så skickar jag aldrig barnen till sin pappa, varesig om barnen har det eller han. har jag det så stannar också barnen hemma. vill ju inte smitta två familjer i onödan.

• Anonym
    Anonym (Kräk) skrev 2012-07-06 17:13:41 följande:
    Ni verkar ha samarbetsproblem. Det enklaste är att ni bara följer umgängesavtalet till pricka i så fall. Du kan ju få be om att träffas för diskussion om nytt avtal med nya villkor vid sjukdom och andra oväntade händelser för framtiden.

Precis, tycka kan man göra hur mycket man vill men är man inte överens så gäller avtal. Det är själva poängen med avtal och domar för annars behövde man ju liksom inte några.
  • Anonym

Det e så löjligt av ex att inte acceptera att man är sjuk och inte kan eller tycker att det är lämpligt att ta emot eller låta barnen komma när man själv är sjuk eller barnet är sjuk.

Vi fick mannens barn hem till oss med två dagar gamla utslag då barnet hade vattkoppor  och h*n lyckades smitta ner två vuxna med detta som gjorde att den ena fick väldigt väldigt jobbigt i 4 veckor med smärta och koppor från tår till knopp med ½ cm mellanrum...den andra fick bältros som gjorde otroligt mycket ont och denna fick sparken då h*n inte kunde jobba under sjukperioden... Tack vare en biomamma som tänkte bara på sig själv.

Svar på tråden neka umgänge pga sjukdom