• Lyckan 382

Väntetid efter remiss till Uppsala

Hej!

Jag inser att om jag bara lugnar ner mig ett par veckor så kan jag ringa Akademiska och fråga, men tänker bara på det här hela tiden så provar att fråga här ;)

Är det någon som nyligen (i år helst) har fått remiss till Akademiska sjukhuset i Uppsala för donatorsinsemination och som därmed har koll på hur lång tid det tar tills man får gå på ett första besök efter det att remissen skickats?

Tack på förhand och lycka till alla andra som längat efter barn!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-06 11:11
    Lycka till alla andra som LÄNGTAR efter barn!

• Svar på tråden Väntetid efter remiss till Uppsala
  • såklart

Jotack, det gick bra! Kuratorsamtalet var precis som väntat, de har ju vissa punkter att gå igenom.. Och nu håller vi tummarna för att frun inte ska få omslag på en lördag Själv då, har remissen dumpit ner i Uppsala?

• Lyckan 382

Åh vad spännande! Då kör ni nästa ÄL då? Om det inte slår om på en lördag alltså :) På riktigt nu!! :)

Kuratorssamtalet ja... Jag oroar mig, såklart säkert helt i onödan. Har ju hört av folk ungefär vad som tas upp på de olika sjukhusen, men ibland verkar det ju variera och har varit lite konstiga frågor tycker jag. Men, bara att ta det som det kommer!

Inget i brevlådan eller på telefonen ännu tyvärr, men det kommer väl rätt så snart skulle jag tro.

STÖRSTA lycka till nu!

• såklart

Ja snart är det dags! Det är väldigt pirrigt och spännande.

Det är självklart konstiga frågor, jag tyckte mest det kändes som att vi skulle redogöra för att vi faktiskt tänkt igenom beslutet att försöka skaffa barn Så har ni gjort det är det inget att oroa sig för!!

Ja det borde väl komma snart, hör av dig när det gör det, eller om du har några frågor till oss bevandrade experter :)! Och lycka till med TSH-sänkningen!

• Lyckan 382

Tack så mycket för all expertis ;)

Nog har vi tänkt igenom det allt. Det ska nog inte vara några problem att svara på deras frågor - vi är helt på det klara med, och överens när det gäller, hur vi ska hantera saker och ting och vi VILL verkligen det här. Saken är den att vi inte har varit tillsammans i dem "magiska" två åren som alla pratar om, men vi är väldigt stadgade och stabila ändå. Dels är vi ju inga barnrumpor direkt (jag 32 år), vi älskar varandra, är förlovade med planerat bröllop 2014 (hoppas på bebis först), vi äger vår bostad tillsammans och båda två känner sig tryggare och säkrare än någonsin på vad vi vill. De frågade ju hur länge sedan det var vi träffades (1 1/2 år sedan) när vi var på sjukhuset i vårt landsting och det verkar ju inte vara något problem för dem (och de betalar ju, om man ska vara krass) men jag oroar mig ändå att Uppsala ska be oss vänta tills nästa år. Det vore så artificiellt tycker jag, eftersom jag haft förhållanden som varit inne på 5:e året utan att vi känt oss redo för det här. Dessutom blir jag (som det är tänkt ska bära första barnet) ju inte direkt yngre!

Nåja, nu blev detta ett mycket långt inlägg, hemskt ledsen för det. Typiskt mig att oroa mig för allt,- jag får ju helt enkelt vänta och se och sen blir det ju som det blir.

Jag skriver igen när vi fått kallelse, och lycka till ännu en gång!

• såklart

För oss var det Västmanland som var benhårda på två-års-regeln, där får man inte ens boka tid för första kontakten innan man varit folkbokförd på samma adress (som varandra) i minst två år. Uppsala har inte varit särskilt brydda, utan verkar lägga mer vikt vid att relationen är stabil.. Överlag verkar de på Ackis väldigt "vettiga" så det ska väl inte vara nåt att oroa sig för!

• Lyckan 382

Vad bra, då hoppas vi att det inte blir några problem... Men i så fall får vi ju vänta, inte mer med det.

Så hårda de är i ert landsting! Det här med folkbokföringen är knepigt tycker jag, för vi har bott tillsammans i min lägenhet i stort sett från början men vi ville inte sälja sambons lägenhet förrän vi hittat något större att köpa och tänkte såklart inte på att ändra i folkbokföringen. Nä, nu får jag sluta övertänka det här och bara ta det som det kommer.

• Majs

nu har vi äntligen fått vårat efterlängtade brev från Ackis!! Den 15 okt skall vi träffa kuratorn och en vecka senare läkaren. Gaaahhh!!

• Lyckan 382

Majs, grattis! Vad kul :) Vilket landsting tillhör ni och hur lång tid tog det för er? Vi har inte hört något än, fast det var i och för sig bara 3 veckor sedan remissen skickades... Man blir ju så barnsligt otålig!

Svar på tråden Väntetid efter remiss till Uppsala