• Anonym (hoppfull)

Hon sa jag har en för KALL livmoder för att kunna bli gravid ?! som en trolldom detta

hej

detta är helt galet...om det stämmer :

jag och min pojkvän som jag bor ihop med sen några år tillbaka försöker få barn, vi har alltid köt avbrutet sex ända sen vi blev ihop, men har aldrig blivit gravid, inte ens när han kommit i mig under min ägglossning då jag fått positivt på äl-tester, har regelbunden mens, allt normalt..

Nu har jag fått kontakt med en medicinsk läkare någonstans i Sverige, via mail...
    hon säger sig kunna hjälpa kvinnor att bli gravida genom akupunktur och örtte..
    på hennes hemsida så står det hur många kvinnor hon hjälpt som gått på IVF behandling utan resultat, men efter att ha testat hennes örtte och genom akupunktur har dessa kvinnor blivit gravida genom naturlig väg ! Det låter ju helt fantasiskt om detta kan hjälpa.

Jag har fyllt i ett hälsoformulär som hon har, det är massa frågor allt ifrån min avföring, urin, puls, blodtryck, om jag har spänningar någonstans, hur ofta jag har huvudvärk, vilken färg min mens är, hur mkt jag blöder när jag har mens, om jag är kall om händer fötter osv...

Jag har alltid kalla fötter och händer..hög puls.. mkt spänningar runt nacke och huvud ofta..

Efter jag fyllt i formuläret och skickade det till henne, så fick jag svar idag, jag citerar:

Hej!

Tack för att du fyllt i formuläret! Genom ditt formuläret, tror vi att orsakerna till problemet är: Från den kinesiska synvinkel är  Njure-Yang och Mjälte-Yang för låg, insidan av din livmoder för kall, och precis som frögroning och tillväxt behöver solen, implantation och tillväxt av befruktade ägg behöver också en varm miljö.

Vi tror vi kan hjälpa dig genom att skicka örtté.  Örtte kan värma livmoder och stärka Yang.

Dessutom, priset är 250kr per stor påse(består av många olika örter). En påse för 2 dagar. 
    Man kan betala via bankgiro. Vi kommer att skicka ut under 1-2 arbetsdagar efter att din betalning syns på vårt bankkonto.

Okej, så jag har alltså en kall livmoder och därför aldrig blivit gravid med min kille ? ? ..
    Ja, det kanske stämmer.... eftersom jag lätt fryser och har kalla händer, fötter..

Tror ni detta kan hjälpa mig ? Kan detta stämma ? 

Tacksam för svar!

• Svar på tråden Hon sa jag har en för KALL livmoder för att kunna bli gravid ?! som en trolldom detta
  • The Green Witch

Men vilket skitsnack! (Från försäljaren).

De vill sälja prylar till dig, i det här fallet te. Bara den "Google-översatta" texten deras språk/svenska är patetisk.

Herregud. Tror inte på sådant här skit. Snälla  

• TantLjusgrön

Menar hon att hon kommer skicka en påse som räcker i två dagar som kostar 250kr? Och hur ofta och hur länge behöver man dricka teet? Antagligen längre än 2 dagar. Det kommer bli ofantliga summor pengar... 

Nej detta är rent ruffel och båg, lägg dina pengar på något roligare i livet. 

Fy för människor som försöker sko sig på andra människors önskan att bli friska, gravida, smala, bruna m.m.

Lycka till TS, med försöken att bli gravid! Jag håller verkligen tummarna för att du lyckas (utan detta örtte)!

Kram 

• Anonym (Josse)

Eh nej... Jag tror absolut inte tat det stämmer. Och att människan kallar sig läkare är skrämmande. Typiskt kvacksalveri som går ut på att lura godtrogna människor på pengar.

• Anonym (Bedrägeri)

Kall livmoder? Isåfall borde du ha ett kallt rektum också. Har du testat att ta tempen på dig själv? Jag tror att du har normaltemperatur i kroppen alldeles oavsett kalla extremiteter. 
    Ring polisen. 

• Anonym

Kvacksalveri. Det är helt omöjligt att en riktig läkare kommer dragande med djävla hokuspokus om yin och yang och örtter och sånt skit. De skulle förlora sin licens direkt, såvida den inte var köpt på Kinesiska Institutet för Humbug.

Det är någon som försöker blåsa dig på stålar. Ring polisen.

• NadiaMi

Jag har ett visst intresse i örter och tror säkert att det finns örter som kan öka kroppstemperaturen och stärka vissa delar av kroppen, som t.ex. livmodern.
    Men genom att läsa på lite om olika örter kan du få tag på många dagars te för en betydligt mindre summa än detdär. 250:- för två dagar känns lite väl högt.

Jag har en bok hemma som heter "Wise Woman Herbal for the Childbearing Year" och tar gärna en titt i den för att kolla upp några tips på örter som kan underlätta graviditet. Återkommer mot kvällen när jag har hunnit hem och har en stund över.
    Man kan få tag på många olika torkade örter på hälsokosten, eller i te-hyllan i mataffären förresten sedan ört-teer blivit mer vanliga. Andra kan man hitta i kryddhyllan eller i grönsaksavdelningen.

• Cecese

Dom försöker bara lura pengar av dej.

Du skriver att du är frusen av dej och alltid har kalla händer och fötter. Så är jag med men jag har haft superlätt att bli gravid. Jag sover med yllesockor på 11 månader om året och 9-10 månader om året med varmaste täcket från ikea och när det är riktigt kallt får jag ha 2 täcken. Så just att man är frusen av sig och har kalla händer o fötter har absolut inget med fertiliteten att göra. 

Svar på tråden Hon sa jag har en för KALL livmoder för att kunna bli gravid ?! som en trolldom detta