Hur förvarar ni vattnet?
Hur förvarar ni de kokta vattnet när ni är ute på stan eller liknande, de ska väl förvaras kylt? el hur gör ni? El tar ni med varmt vatten i termos ? el tetror ?
Hur förvarar ni de kokta vattnet när ni är ute på stan eller liknande, de ska väl förvaras kylt? el hur gör ni? El tar ni med varmt vatten i termos ? el tetror ?
Om barnet är under 6 månader ska vattnet kokas innan.
Helammade själv, men flera jag kände hade små termosar med varmt vatten med sig.
konstigt att de är så olika bara, men nåja de gör mig inget att koka det. termos är också ett bra förslag
Vi hade en särskild termos som vi bara förvarade vatten i, värmde till något över ättemperatur eftersom även en riktigt bra termos tappar lite på vägen, sen ska det ju blandas och så. Vi hade mjölkfri ersättning, som inte finns som tetra.
Hade kokt vatten i termos och kokt kallt vatten i vanlig nappflaska (använde den för att den inte passade dottern, senare använde jag vanlig PET flaska). Sen blandade jag till ättemp i hennes flaska och serverade.
Kokt vatten i nappflaskan, i rätt mängd. Sen har jag med mig burken, och doserar sen. Brukar ladda med två flaskor.
Jag är väl en hemsk mamma som aldrig kokat vattnet. Min dotter verkar ha klarat sig fint iaf. Är väl bara om man har egen brunn eller? Och då bara värma?
Jag hade en liten termos med kokat vatten och en vanlig flaska med kallvatten, blandade hälften var och sen i med pulvret.
Jag frågade sist jag var på BVC och hon sa att man skulle koka det även om man hade kommunalt vatten, MEN att det kan ha kommit nya rön som hon ännu inte hade hört. Jag kokar iaf då jag känner att det inte är jobbigt för mig, sätter kastrullen på plattan medans jag diskar flaskorna så är det klart när jag har diskat färdigt. När vi ska iväg tar vi antingen med oss lagom tempererat vatten i termos eller om det är lite för varmt vatten, tar jag med en PET flaska så man kan blanda till ättemp. Vår termos är inte den bästa så om jag vet att vi ska iväg några timmar fyller jag hellre på med extra varmt vatten och blandar till med kallt så att det blir bra temp.