• snuppis

Hur förvarar ni vattnet?

Hur förvarar ni de kokta vattnet när ni är ute på stan eller liknande, de ska väl förvaras kylt? el hur gör ni? El tar ni med varmt vatten i termos ? el tetror ? 

• Svar på tråden Hur förvarar ni vattnet?
  • Liteniapril

Utgår från att du menar vatten för att blanda ersättning, och vi har alltid med oss en termos med "lagom" varmt vatten. Tycker det är smidigast så helt enkelt

• Liteniapril

Ska kanske tillägga att den ersättning vi har ej finns på tetra, annars verkar det ju smidigt. Dock vet jag inte om folk värmer dem eller hur de får lagom temp på maten...

• La Lola

Vi har kommunalt vatten så det vanliga kranvattnet (som inte var kokt) hade vi i en pet-flaska som sedan blandades till ättemp med kokt vatten som förvarades i en termos.

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • snuppis

ok tack för svar =) tetra har jag funderat på men de är så mycket i den och de går inte åt till ett mål mat. den kan ätas kall står de så de är kanske de bästa, får prova innan om hon gillar det.  

Vinxen kokt vatten till ersättning ska jag kanske skriva =) 

• snuppis
    La Lola skrev 2012-07-02 17:01:11 följande:
    Vi har kommunalt vatten så det vanliga kranvattnet (som inte var kokt) hade vi i en pet-flaska som sedan blandades till ättemp med kokt vatten som förvarades i en termos.
    ok men vi har också kommunalt men de sa åt oss att de ska kokas innan 
  • La Lola
    snuppis skrev 2012-07-02 17:03:31 följande:
    ok men vi har också kommunalt men de sa åt oss att de ska kokas innan 
    Vem sa det?
  • snuppis

de sa de på bb, men hmm ska kanske prata med bvc gubben och höra vad han säger 

• La Lola
    snuppis skrev 2012-07-02 17:18:02 följande:
    de sa de på bb, men hmm ska kanske prata med bvc gubben och höra vad han säger 
    Jaha....
    BVC lär nog påstå samma sak.....
Svar på tråden Hur förvarar ni vattnet?