• Whoeix

Vi som är överviktiga & gravida.

Natalie72: åh nej!! Massa kramar! Jag vet hur det är, det är det hemskaste man kan få som besked

• Whoeix

Är det någon av er som vågar visa bild på
    eran vanliga mage, dvs innan gravidmagen syntes? Skulle vara roligt att se hur den ändras, på oss som redan har mage! Alla bilder man hittar är ju på smalisar hihi.
    Skall ta en bild på min mage idag, är i v9+1 så min mage ser ut som den brukar. Skall fixa in den på datorn ikväll och lägga upp. Vill ju ha "växande-mage-bilder" trots att jag är tjockis!

• Whoeix

C89: fantastisk ser du ut! Verkligen! Är avis på din mage! Jag har tagit kort, men måste låta lilla laptopen laddas innan jag kan ladda upp dem. Det är så väldigt tråkigt att man inte kan ladda upp bilder från mobilen...

• Whoeix

CinnamonMai: gu så snygga ben du har!!
    Jag är mitt upp i flytt här, och har lyckats packa väck laptopen. Skall försöka få in bild på min tjockismage (är i v10 bara så inget har förändrats än) så snart jag kan! :)

• Whoeix

Jag tycker ni är jättefina allihop!
    Prickig katt: din kropp ser ut som min, så där fick jag ett exempel på vilken fin mage jag kommer få! Vilken vecka är du i på korten? Superfin!

• Whoeix

Är i v10+1 idag, och känner INGENTING. Är orolig, att liten inte lever längre.
    Sambo är positiv och säger att allt ju aåg bra ut på VUL i v 8+4, så det är nog bra nu med, men jag kan inte tänka så.
    Någon mer som inte känner av sin graviditet? Enda jag har är ökade flytningar, ljusgula/vita/genomskinliga.

• Whoeix

Hej tjejer! Hur mår/mådde ni i v12? Går in i v12 imorgon, och tuttarna har slutat ömma helt. Enda jag nu känner är mer molvärk och värk i ryggslutet.
    Vikten har jag ingen koll på, har ingen våg hemma. Men hoppas på att jag inte gått upp något än :S
    Är 176cm och drar storlek 48 i underdelar, 42-44 i överdelar. Skulle tro att jag väger..110kg ungefär?

• Whoeix

Thess: vilken v är du i? Jag är i 11+0 och har inte heller mått illa en enda gång. Heller inte haft specielt ömma bröst. De var som ömmast i v 6-7 någonstans.

• Whoeix

Blah. V11+4 idag, och tycker magen ser mindre ut. Kanske har gått ner några kilon så hängbuken har krympt lite, men ändå. Inga symptom heller. Känns som om detta är ett skämt. Tre veckor kvar till UL, en evighet. Funderar på att stoppa på teknikmagasinet och köpa en doppler sedan, och hoppas att det inte är för tidigt att höra. Skall på fest imorgon, och tänkte berätta för vännerna då. Men när jag känner såhär, så känns det nästan som om jag ljuger :S

• Whoeix

Någon av er som använt doppler? Jag testade i förmiddags men hörde bara min egen puls. Vet inte om det kan vara svårare att höra pga det extra fettet? Är i v11+4.

• Whoeix

Hmm..vart lyssnade ni då? Jag rotade runt nere vid blygdbenet, men ingenting. Bara min egen puls. (har den från teknikmagasinet) Tror ni det är dumt om jag testar igen innan sängdax ikväll, med full urinblåsa? Använde den ju i förmiddags i ca 15 min. Vill så gärna hitta liten så jag kan slappna av..

• Whoeix

Lyssnade nu igen på kvällen. Inte någon bebis inte. Nu lägger jag dopplern åt sidan, skall ringa KK på måndag för den här oron äter upp mig. Skall säga som det är, att jag är jätteorolig, och hoppas de förstår och vill titta till mig.

• Whoeix

Fick reda på att bebis vart död sen v9+1 idag. Hoppar ur tråden.

• Whoeix

Inlägget försvann..
    Just nu känns allt riktigt tungt. Hoppas på att cytotecen skall börja verka snart så detta blir "klart". Så vi kan gå framåt. Vi skall få gå på mf-utredning nu med, eftersom detta är vårt tredje mf/ma och vi inte har några barn. Känns bra att veta att vi skall få hjälp iallafall.

• Whoeix

Längtanefterliten: det är precis så jag hoppas att det blir för oss också! Vi har bestämt att vi skall undvika graviditet nu tills vi vet varför det blir såhär. Sen ta det som det blir då, förhoppningsvis med hjälp av läkemedel etc så nästa lilla liv vill stanna.

• Whoeix

Felize: stå på dig och kräv att de skall kolla upp dig om du är orolig! Det är inte bra att gå med oro, och det KAN faktiskt vara något fel likväl som det kan vara lugnt.
    Bättre att upptäcka det nu än att gå i flera veckor och oroa sig.
    Har själv haft dåliga upplevelser när jag fått färga flytningar, med tre missfall/MAs i bagaget. (Alla första tecknen var just förgade flytningar) Jag menar inte att skrämma dig, men tycker inte heller att man skall råda dig till att avvakta om du faktiskt är orolig. Så ring gynakuten. Jag ringer alltid direkt till Kk, aldrig till BM då BM aldrig hjälper utan ALLTID vill avvakta. Har alla tre gånger ringt tillbaka till dem och i formerat om vad som faktiskt hänt så de inte skall ta oro och färgade flytningar så jävla lätt. Alla är olika, en kvinnas färgade flytningar kan vara normala, en annans tyda på att något är fel. Varför då dra alla över "normalkammen" undrar jag..

Näe, stå på dig. Säg att du vill bli kollad, var ärlig med vad du känner.

• Whoeix

Felize: glad att du fick hjälp tillslut och att de tog dig på allvar. Ledsen att det var MF. Ta hand om varandra och kramas mycket

Svar på tråden Vi som är överviktiga & gravida.