• Whoeix

Vi som är överviktiga & gravida.

Tigerkakan: uhhh vet hur du känner dig.. Har vart skitdålig med maten i en vecka nu. Varför vet jag inte, det har vart en sån vecka bara.
    Nu känns det som om min hängbuk är större än någonsin! Imorgon skall jag köpa ett simkort och börja simma igen! En gång om dagen!
    Min ländrygg gör ont, och inte fasen blir det bättre av att jag svullar och spelar tvspel i soffan -.-
    Men nu är det nog! En vecka utan motion får räcka, nu börjar jag träna igen!

• Whoeix

Madde90: åh så spännande och roligt! Vilken vecka är du i? Hoppas allt går jättebra imorgon!

• Whoeix

Msminnie: ja skall ha i mars om allt går som det skall :) Har ett MA och ett MF i bagaget, så är ganska negativ dock. 8+0 eller 7+5 idag.

• Whoeix

Msminnie: är enligt mina beräkningar dax för mig runt den 18-20e Mars :)
    Har inte vart hos eller ringt MVC än, då jag har svårt att tro på att jag är gravid pga nästan inga symptom och de tidigare MA och MF. :/

• Whoeix

Msminnie och LillaHallonet: tack så snälla ni är! Jag skall ringa till kk lite senare idag och prata med dem. Mina ömma bröst är nästan helt borta nu, och har ersatts med lätt mensvärk och ont i ryggen. Hyser inga förhoppningar alls, vill bara få det kollat så jag vet hur det står till. Tyvärr är den enda privata gyn stängd i två veckor till här, så får jag nobben på Kk så vet jag inte vad jag gör :(

• Whoeix

Lilldusan; har en vän som blev otrevligt bemött av sin bm pga vikt. Bm tom pratade med hennes sambo bakom hennes rygg, bad honom hålla koll på henne och stoppa henne när hon åt mer än vad bm tyckte var nödvändigt.
    Min vän ringde dagen efter sitt första besök och KRÄVDE en ny bm. Det fick hon.
    Så kräv en ny!! Och förklara varför, så de tar tag i den bm, för så skall de inte vara!
    Jag är nervös för att få samma idiot till bm som min vän fick, jag kommer dock säga ifrån till henne direkt om hon börjar vara spydig.
    Hoppas allt blir bättre för dig!

• Whoeix

Ni som har gått lite längre i er graviditet, och som innan graviditeten hade en "hängbuk", vad har hänt med den? Har den tänjts ut så den inte hänger längre? Eller hänger den under gravidmagen?
    Också; kände ni er betydligt tjockare runt buken i v 8-9?
    Jag är i v 8+0 och mitt midjemått gar gått upp :( Känner mig otroligt osexig, min hängbuk som hade blivit mycket mindre. Nu är den stor igen :(

• Whoeix

Bläää idag har det vart en såndär dag när jag bara känner mig oattraktiv. Har vart lite nere några dagar, och har då gicetvis ätit för mycket. Känns som om jag gått upp 30kg... Blir så jävla trött på mig själv!
    Nu är det jag som tar tag i mig, fanimej!

• Whoeix

Åh tänkte nyss på vart man skall få tag på byxor i bra storlek, så fick jag svar direkt när jag gick in hit! :D
    Vi är mitt upp i flytt, har tapetserat och målat varje dag i en vecka, och i veckan som kommer skall vi packa allt. Har inte haft en tanke på att jag inte skall hjälpa till, det slog mig nu på kvällen. Hur tungt skall man lyfta? Hur mycket skall ja hjälpa till? Blev ju svettig och trött i kroppen av allt renoverande, men det kan väl inte vara farligt? Ja menar, man måste ju få röra på sig trots att man är gravid? Tänker att kvinnor har ju behövt göra mycket saker i alla tider, gravid eller inte?
    Men lite nojjig blev jag allt.
    Går in i vecka 10 imorgon, det tar sig! :)

Svar på tråden Vi som är överviktiga & gravida.