Vi som är överviktiga & gravida.
Men bara för att det är högt än gång och om man dessutom vet vad det beror på så behöver dt inte betyda någonting. Så länge du ligger bra i övrigt så finns det ingen anledning att oroa sig. De vill ändå att man I så hög utsträckning som möjligt ska reglera blodsockret med kost och motion.
Jag testar mitt blodsocker 6 gånger varje eller varannan dag eftersom de i tidigt stadie upptäckte graviddiabetes.
fast är det inte så att om du precis ätit så är det väl klart att sockret ligger högt?
beroende på VAD du ätit naturligtvis men jag har aldrig hört att någon testar sitt socker direkt efter måltid? Snarare en stund efter eller före?
då undrar man ju vad siffran "ska" ligga på efter måltid...jag läser bara att på morgonen när man har fastat ska den ligga under sex och typ liknande 90min efter måltid...vilket mitt värde gör.
men jag är rätt säker på att det ligger högre efter måltid, av förklarliga själ.
jag är jätte svårstucken och verkar bara få blod från pekfingret så klart jag bävar mig lite för att eventuellt få fortsätta