Inlägg från: Ingrid 149 |Visa alla inlägg
  • Ingrid 149

Vi som är överviktiga & gravida.

Nu börjar det närma sig. På måndag är det 1 vecka till BF. 16/9
    Några tips på hur man ska få igång det??? Vill inte gå över 2 veckor som senast.
    Färdknäppen testad, men inget resultat ännu....Tungan ute  

• Ingrid 149
    Hs78 skrev 2012-09-08 07:38:22 följande:
    Ingrid 149: vi fick en hinnsvepning 6 dagar över tiden dagen efter kom sonen, men det måste ju em BM eller gyn läkare göra o det funkar inte för alla, men man kan ju försöka få dem att göra det. Värt ett försök
  • Ingrid 149
    LoveMyFamily skrev 2012-09-08 18:30:18 följande:
    Uscha jag är så orolig för hur det här kommer att gå. Väger typ 30 kg för mycket. Tänk om något händer Knotten pga min vikt? Jag är en jojobantare/känsloätare så det är svårt att släppa kilon. Ni som är längre gången får ni göra något speciellt på mvc pga övervikt?
    Det enda de gör för mig är att jag får väga mig varje gång. Har nu i v. 38+5 gått upp 4,5 kg från inskrivning. Det är mer jag som pustar över viktökningen. Min BM säger bara att det är bra att jag inte gått upp mer. annars har hon inte sagt ett ord om vikten förrutom i början. varken denna graviditet eller förra.
    c89 skrev 2012-09-08 17:20:07 följande:

Mängder av ananas säger ju skrock! Likaså massera bröstvårtor brukar ge värkar, funkar på mig redan, men blir väl mest pinvärkar ;( :P

Får nog be maken om lite hjälp då....Ananasen får jag testa lite längre fram, är inte så förtjust i det just nu. Flört 
  • Ingrid 149
    linka skrev 2012-09-14 08:09:03 följande:
    Jag är 25, bor i Eksjö och väntar första barnet. Idag går jag in i vecka 13! Vill dock inte fira förens på tisdag då vi ska göra nupp. Och för första gången se om allt står rätt till därinne. Måste också säga att jag verkligen gillar den här tråden!!

32 från Nässjö. Väntar mitt andra barn och är just i idag i v.39+5. Alltså BF på söndag, men är klart inställd på att gå över.
  • Ingrid 149

BF idag, men inga känningar hittills.

Bristningar har jag, men inte så mycket. Ser värre ut i spegeln än när jag tittar uppifrån. 

• Ingrid 149
    Lilldusan skrev 2012-09-19 09:41:49 följande:
     Idag är en bra dag.............. behöver ej gå tillbaka till "min" Bm något mer................. Var på spec mödravård igår, "lilla pyret" skattas till 4500g nu v36 och pga måttlig preklampsi och allt som strulade under förra förlossningen samt de bekymmer jag haft denna gång blir det planerat snitt på tisdag 25/9! nästan svårt att fatta att om en vecka har jag vårt underbara nytillskott i mina armar

Grattis!! Är riktigt avundsjuk eftersom jag snart passerar v.40+3. Men jätteroligt för er!! Massa kramar!!!

Hallondricka: Är i samma viktklass som dig och har snart 2 knoddar. Ta det lugnt och försök att inte stressa över vikten. Försök att röra på dig och äta sunt så löser sig det mesta.
    viseversa skrev 2012-09-19 18:48:25 följande:
    hallå=). Gravid i v 15 med barn nr 4 =)
    Grattis!!!

• Ingrid 149

Fick åka in i fredags för kontroll på förlossningen. Där konstaterades att jag har havandeskapsförgiftning. Fick vara kvar över natten för igångsättning igår. Efter en väntan på läkare så blev det inte igångsättning utan vi fick åka hem. Är tillsagd att vila och bara ta det lugnt, inget hushållsarbete eller dyl. Vilket blir lätt med en 2.5 åring hemma!
    Har nu bestämt att maken är hemma nästa vecka och vabbar för killen. Kan tillägga att jag är öppen 4!! cm, så går bara och väntar på att det ska komma igång. Att vi fick åka hem beror på att allt såg bra ut, bebben mår bra. Väntar ett stort barn....beräknad vikt 4,7 kilo +- 10%. Läkaren vill helst att förlossningen kommer igång självt pga att barnet mår bättre av detta.....:(
    Nu är det bara väldigt jobbigt psykiskt, var så inställd på igångsättning. 
    Hoppas ni andra har det bra!

• Ingrid 149

V. 41 idag och inga tecken på något. Ska till BM för kontroller och min tredje hinnsvepning idag. Hinnsvepningen har inte haft den verkan att det satt igång något, men har öppnat mig lite iaf. Får se hur det blir idag.

Känns som en evighet sen man var innan v.12, så kommer kanppt ihåg hur det var. Vet bara att jag vara jättetrött och höll på att somna flera gånger på jobbet. 

Ha de bra alla!!   

• Ingrid 149
    slemtorsk i din bralla skrev 2012-09-25 12:26:47 följande:
    jag håller med dig lite.. visst tycker jag att tiden kryyyyper fram för jag längtar ju efter lilla tösen i magen.. men jag är samtidigt LIVRÄDD för ju närmare vi kommer att träffa bebisen så kommer ju förlossningen också närmare och jag hade en FRUKTANSVÄRD förlossning förra gången..

Usch säger jag bara!!! Har du någon förrutom maken att prata med? Kanske gå och prata med en psykolog eller någon inom Mödravården....Hoppas du kan "släppa" din rädsla så att det blir bättre denna gången.

Väntan innan v.40 är inget mot väntan efter!!! ;)
    Går hela tiden och känner efter, samt försöker sysselsätta mig. Försökte damsuga men fick ge över till maken då ryggen kändes som den skulle gå av. Är lite för envis för att bara vila, som jag egentligen ska.      
  • Ingrid 149

Lägger in en liten rapport om läget här hemma.
    I torsdags den 27/9 kl 09.02 tittade vår andra lille kille ut. Vi mår bra allihop och har just nu fullt upp med att få ihop sömn, amning och vardag.
    Gick under hela graviditeten upp 7 kg, och idag när jag ställde mig på vågen var alla dessa borta. Jag åt allt jag var sugen på. Sista tiden knaprade jag morötter varje dag. Så allt var inte onyttigt. ;)

Lycka till alla!!  

• Ingrid 149
    ver81 skrev 2012-10-06 16:27:30 följande:
    Onsdagen den 3/10 kl 10:51 föddes en underbar liten kille på hela 4585g och 53cm lång :)

Det var meningen att han skulle kommit den 2/10 egentligen men det gjordes någon miss i planeringen så efter 9 timmar fick vi åka hem igen utan bebis :/

Men nu är vi iallafall hemma och att vi nu är 4 i familjen känns lite ovant men helt underbart :)
    Just ja, han skall heta Elias.

Vill även meddela att min älskade mormor aldrig hann få glädjebeskedet om sitt andra barnbarnsbarn då hon somnade in redan i måndags :'( 
    Så alla känslor är så dubbla just nu. Samtidigt som man har denna enorma lycka så finns den enorma sorgen efter någon som jag älskade så innerligt mycket. 
    Ena dagen slocknade ett liv som jag älskade så och 2 dagar senare startade ett nytt litet liv som jag älskar av hela mitt hjärta.
    Men jag har turen som har min sambo och mina älskade barn som hjälper mig i detta svåra. 
    Stort Grattis!! Jobbigt! Försök njuta, men glöm inte bort att sörja.
  • Ingrid 149

Vår lille Wille är idag 1v och 2 dagar. Det flyter på över förväntan, känns att det inte är första gången. Har ett helt annat lugn och är mer säker i mig själv än förra gången.
    Amningen funkar inget vidare, så delammar så länge som han tar bröstet. Sen blir det flaskmatning.   

• Ingrid 149
    c89 skrev 2012-10-15 20:46:44 följande:
    I lördags kom vår helt friska, pigga, jättesnälla lilla kille! 53cm lång och 4130gram Solig Inga fel på honom alls trots min övervikt Flört 

Grattis!!
Svar på tråden Vi som är överviktiga & gravida.