Vi som är överviktiga & gravida.
Nu börjar det närma sig. På måndag är det 1 vecka till BF. 16/9
Några tips på hur man ska få igång det??? Vill inte gå över 2 veckor som senast.
Färdknäppen testad, men inget resultat ännu....
Nu börjar det närma sig. På måndag är det 1 vecka till BF. 16/9
Några tips på hur man ska få igång det??? Vill inte gå över 2 veckor som senast.
Färdknäppen testad, men inget resultat ännu....
BF idag, men inga känningar hittills.
Bristningar har jag, men inte så mycket. Ser värre ut i spegeln än när jag tittar uppifrån.
Fick åka in i fredags för kontroll på förlossningen. Där konstaterades att jag har havandeskapsförgiftning. Fick vara kvar över natten för igångsättning igår. Efter en väntan på läkare så blev det inte igångsättning utan vi fick åka hem. Är tillsagd att vila och bara ta det lugnt, inget hushållsarbete eller dyl. Vilket blir lätt med en 2.5 åring hemma!
Har nu bestämt att maken är hemma nästa vecka och vabbar för killen. Kan tillägga att jag är öppen 4!! cm, så går bara och väntar på att det ska komma igång. Att vi fick åka hem beror på att allt såg bra ut, bebben mår bra. Väntar ett stort barn....beräknad vikt 4,7 kilo +- 10%. Läkaren vill helst att förlossningen kommer igång självt pga att barnet mår bättre av detta.....:(
Nu är det bara väldigt jobbigt psykiskt, var så inställd på igångsättning.
Hoppas ni andra har det bra!
V. 41 idag och inga tecken på något. Ska till BM för kontroller och min tredje hinnsvepning idag. Hinnsvepningen har inte haft den verkan att det satt igång något, men har öppnat mig lite iaf. Får se hur det blir idag.
Känns som en evighet sen man var innan v.12, så kommer kanppt ihåg hur det var. Vet bara att jag vara jättetrött och höll på att somna flera gånger på jobbet.
Ha de bra alla!!
Lägger in en liten rapport om läget här hemma.
I torsdags den 27/9 kl 09.02 tittade vår andra lille kille ut. Vi mår bra allihop och har just nu fullt upp med att få ihop sömn, amning och vardag.
Gick under hela graviditeten upp 7 kg, och idag när jag ställde mig på vågen var alla dessa borta. Jag åt allt jag var sugen på. Sista tiden knaprade jag morötter varje dag. Så allt var inte onyttigt. ;)
Lycka till alla!!
Vår lille Wille är idag 1v och 2 dagar. Det flyter på över förväntan, känns att det inte är första gången. Har ett helt annat lugn och är mer säker i mig själv än förra gången.
Amningen funkar inget vidare, så delammar så länge som han tar bröstet. Sen blir det flaskmatning.