Inlägg från: FruFantomen |Visa alla inlägg
  • FruFantomen

Vi som är överviktiga & gravida.

Grattis Fidelis och klart du får hänga här med oss :)

• FruFantomen
    Tigerkakan skrev 2013-02-09 15:37:45 följande:
    Sophiie: jag ska tillbaka på tisdag så hon får känna igen, är hon osäker blir det ul. Men jag tror ju som sagt den snurrar en del fortfarande....
    Hon lyssnade runt med dopplern och hittade inga hjärtljud uppe i magen så hon tyckte denborde ligga rätt..
    Jag har varit på ett extra UL bara för säkerhets skull. BM var 90% säker på att huvudet var nedåt men ville vara säkrare. Huvudet var nedåt också. Däremot så har lillen gått från fixerad till ruckbar från vecka till vecka. Jag hoppas det beror på att jag har ett rymligt bäcken :P
  • FruFantomen

Själv är man i v.38 +4 och läcker inte en droppe än så länge. Förhoppningsvis vet naturen vad den håller på med för jag hoppas kunna amma.

• FruFantomen

Jag har också köpt ett nest av en kvinna som syr dem hemma. Vi var in på Barnens hus och höll på att gå under när nesten kostade typ 1000kr. Nu gick det på 400 istället. Det finns massor av nests på tradera och på blocket kan man ju lätt se om någon i närheten säljer.

Nu måste jag bädda spjälsängen idag. Allt är egentligen förberett och jag går ju bara hemma och längtar. v.38+5 idag och jag vill att bebben ska uuuuuut! 

• FruFantomen
    Bräckehäxan skrev 2013-02-13 21:25:51 följande:
    Å vad skönt att nån haft samma probelm.,.,. behöver alla tips och råd jag kan få.. känner mej lite nojjig över att det ska bli samma igen.. vill amma längre denna gång!!! 

jag har också tänkt på det, att liksom få upp bröstet i bra nivå... kräver säkert lite träning och att man får prova sej fram vad som funkar... tror ändå en amningskudde kan va bra, så bebisen ligger stadigt och att jag kan koncentrera mej på att slappna av i överkroppen....

tips på amningskuddar? 
    Jag har funderat på samma problem faktiskt trots att jag inte förrän nu har läst om andra som haft det, men jag vet att mina bröstvårtor är väldigt långt nedåt. Får se om det kanske får bli en amningskudde här med. Blev det någon skillnad för dig om du låg och ammade?
  • FruFantomen
    familjenekberg skrev 2013-02-17 18:32:19 följande:
    En liten fråga till er som fått barn och till er andra med finns intresset att följas åt nu när bäbisarna är ute vet att vi har gå ner i vikt tråden men det händer inte så mycket där än. Jag vill gärna följas åt.
    Finns det alltså en "Gå ner i vikt" tråd med samma folk? Det skulle jag verkligen vara intresserad av till efter förlossningen och lite till. Jag tänkte bums starta upp sambons och min "kom-i-form"-blogg snart :)
  • FruFantomen

Nu sökte jag in även om jag inte pluttat ut min bebbe än.. Men jag har ju trots allt BF i morgon och jag börjar bli less :P

• FruFantomen

Men åh vilken söt apa viseversa! Vi är två som går runt och hoppas på att det ska starta snart då. Jag har BF idag (hur tusan gick det till) och igår var det ett himla bök nedåt och i natt hade jag en del sammandragningar men nu är det helt lugnt. 

Kom ut Mini!

och marieulrika: Grattis till plusset! 

• FruFantomen

Jag låg och hoppades i natt för då hade jag mensvärkskänsla som kom och gick. Nu har jag det mer konstant så jag hoppas, hoppas, men jag har haft såhär flera dagar tidigare också. 

Får bli en liten promenad när sambon kommer hem och kanske lite andra trevligheter så kanske det triggas igång :P 

• FruFantomen

Mina bristningar har kommit de sista två veckorna ungefär och sitter alla fram på magen. Just nu har jag ingen stress över dem. Har jag kunnat gå i bikini med alla mina extrakilon så kan jag göra det med några bristningar på magen också, jag har redan gamla bleknade sen tonårstiden. Men bebben kan gärna få komma ut nu så att de inte blir värre :P

• FruFantomen

Jag har mest smort magen för att jag tycker det är så otroligt behagligt när sambon smörjer och jag tycker inte det kliar lika mycket då. Men får man bristningar så får man enligt min BM i alla fall...

• FruFantomen
    Yarrow skrev 2013-02-21 17:34:15 följande:
    Jag har ett glas med vatten vid sängen med. Och har jag glömt fylla på det vaknar jag mitt i natten och är så uttorkad att läpparna är helt skrumpna. Haha.
    Men jo, det stämmer nog, bebisen växer ju mycket nu och behöver mer energi att växa. Jag har inte heller gått upp något fastän jag äter hela tiden.
    Men visst är det skönt att ha det utrymmet för en gångs skull :P 
    Jag har varit jätteförvånad över att jag inte gått upp mer i vikt för jag har ätit det jag velat under hela graviditeten och nu när jag dessutom har gått över tiden är jag +7kg. Hade vikten skenat hade jag lätt kunnat äta mindre nu har jag istället unnat mig extra fredagsfika :P 
  • FruFantomen

Åhhhh vad det är tråkigt att bara gå hemma och vänta nu när BF har passerat. Så fort något gör minsta ont så kommer förhoppningarna och när jag igår faktiskt kunde klocka mina förvärkar (som jag gissar att det var) så blir man ännu mer förhoppningsfull. Men icke!

• FruFantomen

Jättefin mage Viseversa. Jag tycker också att den lilla där inne kan komma ut, men jag är en vecka över tiden nu. Jag tycker att jag det senaste dygnet har sugit åt mig massor med vätska. Speciellt i anklar och fötter som inte alls har varit svullna innan. Det blir nog högläge i soffan idag.

• FruFantomen

Hej tjejer!

Nu är jag hemma från BB faktiskt. Våran lilltjej kom till världen i torsdags 07.37 var 50cm lång och vägde 3744 gram. Hade en ganska enkel förlossning och var inne i 5 timmar innan hon var ute. Eda var min räddning kan jag säga :) När vi kom in var jag öppen 5 cm och ville prova lustgas först men jag fick sånna massiva värkar som gick in i varandra att den knappt hjälpte alls (tror jag). Nu hann jag helt njuta av bedövningen i kanske 20 min innan mina krystvärkar startade, men det var ljuvliga 20 min. Den stora skräcken var när jag innan öppnade mig från 6 till 9cm på en halvtimme och jag började tro att de inte skulle hinna sätta Edan.

Jag fick inga som helst problem av bedövningen. De tömde mig på urin när den var satt, men med bedövningssalva så kändes det inte alls och jag hade inga som helst problem att kissa efteråt och jag har inte haft huvudvärk eller andra problem heller, men risken finns ju alltid.

Just nu jobbar vi på att få till amningen. Lilltjejen är inte helt med på noterna utan jag får använda amningsnapp och då går det mycket bättre och vi får jobba på greppet utan den allt eftersom.

Och så var det vikten ja... Jag hade gått upp 10.5 kg (klev på vågen innan vi åkte in) och nu är allt borta :) 

• FruFantomen
    viseversa skrev 2013-03-16 08:55:56 följande:
    I natt ca kl 12.30 föddes Eris. 3575gr 51cm sötnos. Det gick bra. Var helvetes värkar bara som höll på att ta död på mig.

Hann vara inne på förlossningen i 2 timmar innan hon kom som en raket på en krystvärk. Jag förlorade dock ca 1,5 liter blod då livmodern var lite seg att dra ihop sig.

Men inget jag märkte av själv. Mår bra men får ligga på en spec avd på sjukhuset där dom kan ha extra koll. Hon är väldigt vaken och ligger mest och tittar omkring sig på allt nytt.

Är såå skönt att det är över. Nu börjar dock livet som 4 barns mamma.
    Grattis! Äntligen! 

Hoppas att du får återhämta dig bra nu. 
Svar på tråden Vi som är överviktiga & gravida.