Inlägg från: prickig katt |Visa alla inlägg
  • prickig katt

Vi som är överviktiga & gravida.

Lite dagsfärska bilder :)
    v. 27 (26+1) idag 165cm och 100.3kg + 4kg sedan inskrivningen.

För en månad sedan tyckte jag att jag var stooooor! Men nu känns det som att det stannat av lite. Magen blir mest hårdare och mera "fylld", och lilla hängpåsen undertill blir mindre. Hade inte den när jag väntade barn sist, den kom efteråt när magen dragit ihop sig.
    m&m's
  • prickig katt

...untz! untz! untz!...
    "I'm bringin' sexy back..-yeah!"

Och här kommer några lite mer avklädda. Också från idag :)

Svårt att ta kort på lilla hängflärpen :/

Och alla fina tigerränder sedan sist. Har inte fått en enda hittills :D *knock on wood*. Sist kom dom första samtidigt med plusset och fullkomligt exploderade på övertiden :( Fick överallt, armhålor, knäveck, rumpa, höfter, mage...you name it! Vägde då in mig på 88kg och slutade på 116kg, så det kan ju haft lite med det att göra...
    m&m's
  • prickig katt

Tack tjejer! Känner mig faktiskt kalasfin! Förra gången hasade jag runt och kände mig som en trasa, ville gömma mig hela tiden. Allting bara svällde och bristningar lverallt och jag var inte ett dugg bekväm med hur kroppen förändrades. Nu känner jag mig asgrym! Typ vill dansa runt som Beyonce mest hela tiden ;)

Är i v. 27 nu, finns bilder längre bak i tråden från v.18 och v.22 (tror jag det var).

Ett tips är att faktiskt lägga lite krut på riktiga mammakläder. Gjorde inte det sist utan körde på vanliga och lite större stl, köpte ett par jeans tror jag. Tyckte det var onödiga pengar. Men denna ggn har jag satsat på ett par bra bh:ar och några vettiga basplagg och tycker det gör stor skillnad. De är ju sydda annorlunda, sitter bättre och framhäver rätt saker. Man känner sig mkt mer fin och bekväm när klädena sitter skönt och snyggt :)

m&m's
  • prickig katt

Har du kollat jeansen från mamalicious? Dom brukar ha snygga, lite uppdaterade modeller. Stl 32 och 34 i tum passade utmärkt på mig även på slutet när jag var helsvullen. Hm's 46 funkar på mig, ellos går inte alls. Kolla tradera annars, där har jag hittat mkt fint!

m&m's
  • prickig katt

slemtorsk: ja ullareds mamma-avdelning var ett riktigt bottennapp :( Köpte ett par tights, en enda amningströja fanns det när jag var där! Och den var apful...

c89: usch så trist ned hb:t :( när är ni beräknade? Är det niferex du äter? Jag äter duroferon, funkar bättre med magen och får upp hb:t lite bättre än med nif.

m&m's
  • prickig katt

Med första kände jag i v.15. Moderkakan i taket. Med denna dröjde det till v.20 nånstans tror jag, lite oklart fladder innan. Moderkaka i framvägg. Från v.22-23 dagligen och nu kraftiga sparkar som gör ont när det blir fullträffar! Sparkade när jag satt ner häromdagen så tuttarna hoppade, hehe... Tror magfettet mest dämpar hur det känns utanpå, inuti borde man väl känna lika mkt oavsett?

C89: Inte långt kvar! :) Försök ta dom med lite frukt som hallonet skrev, brukar hjälpa.

m&m's
  • prickig katt
    c89 skrev 2012-08-21 19:00:24 följande:
    Tycker det handlar mycket om varför man är överviktig. Det är mer ohälsosamt att vara normalviktig om man är det för att man svälter sig själv, eller äter lite och onyttigt och aldrig tränar än vad det är att vara överviktig trots att man tränar och äter nyttigt - men äter för mycket.

Jag är t.ex i vecka 34 nu och har gått upp lite över 10kg. Ligger nu på 118,5kg till mina 170cm. Jag orkar allt utan problem, inga problem med trappor eller dylikt. Simmar en dag i veckan (längre promenader får jag tyvärr både ömma, svullna fötter och onda sammandragningar av).  

Jag har dock alltid tränat innan i mitt liv även om jag ätit mig tjock på onyttigt ibland och för mycket av det nyttiga ibland också. Jag är dock stark tack vare all träning och orkar därför med min kropp.

Man vet nog bäst själv om man är överviktig för att man äter onyttigt och inte rör på sig, eller om man helt enkelt bara äter för mycket och ändå tränar samtidigt. 

m&m's
  • prickig katt

Men fy tjejer, vad är det för hemska BM ni har...? Har man inte lika stor rätt att vara gravid och få en adekvat mödravård pga att man är plus-size?! -SJUKT! BYT BM NU!

Vi går på Aurora och där säger de att trygga föräldrar har mkt bättre fl. Komplikationer etc under grav och fl ökar om föräldrarna inte känner förtroende för BM och annan personal. Det blir mer smärta och länge fl osv. Och där vi går jobbar de helt underbart med bemötande och förhållningssätt, man känner sig som en kund eller gäst snarare än en patient :)

m&m's
  • prickig katt
    Emmaosv skrev 2012-08-23 07:44:59 följande:
    ÅÅ Suck!! Den berömda foglossningen som jag trodde att jag klarade mig ifrån har betat sig fast i mitt bäckenben (heter det så?=P) och mina stackars ljumskar! Hur klarar ni andra er från foglossningen? Jag är i vecka 28 nu..

Samma här :( kvällar och nätter är hemska! Och då är det tre mån kvar!!!! ;'(
    m&m's
  • prickig katt
    c89 skrev 2012-08-23 11:39:13 följande:
    Fin!

Jag fick lite panik idag när jag ställde mig på vågen. Har legat still och pendlat mellan 118,3-118,5 sedan vecka 30 och innan dess bara gått upp 1kg de fyra veckorna innan det. Men nu senaste veckan har jag lyckats gå upp 2kg och vågen visade på läskiga 120,3 idag. Förvisso efter tvårättersmiddag sent igårkväll osv, men ändå... Har aldrig vägt såhär mycket i hela mitt liv och få erkänna att jag faktiskt har lite ångest över att ha gått över 120kg-strecket...

Igår -  Vecka 33+4 

Gumman, du är superfin! Det där andra är bara siffror. Så länge du och bebis mår bra så spelar det där absolut ingen roll! Dessutom är det ju bebisen som tjockar på sig nu på slutet, den ska ju typ tredubbla sin vikt från v.28 till bf men bara en fjärde/tredjedel på längden.
    m&m's
  • prickig katt

Har kontorsjobb o försöker stå mkt, sitta är pina! Häromdagen satt jag i möte nästan 4h, försökte föreslå en bensträckare men alla andra ville köra på så vi kunde gå tidigare...aj!

Använder bälte, speciellt om jag vet att jag ska gå mkt eller så. Det blir ju som en liten falukorvsring över höfterna men hellre det än ont! Vissa kvällar/nätter kan jag ju knappt röra mig... :(

m&m's
  • prickig katt

Ja, jag är redan sjukskriven halvtid sedan två veckor. Var sjukskriven helt innan (pga. andra kompl.) och jag måste säga att kroppen är oändligt mkt tröttare nu sen jag komigång med jobbet igen :( Har ny tid för uppföljning med läkare i början av sept så vi får väl se hur det känns då. Vilken vecka är du i?

m&m's
  • prickig katt
    Memphis skrev 2012-09-10 18:25:50 följande:
    Sorgesamt att läsa att ni inte kan tycka att ni är fina tjejer, slår vad om att ifall alla skulle våga lägga upp bilder så skulle vi berömma varann från hjärtat hur fina alla är! Man ser sig själv ur ett orättvist och konstigt perspektiv, präglat av ideal och normer. När man ser reklamer och exempel på gravida kvinnor så är dom såklart smala, som alltid. Mångfald finns tyvärr alldeles för sällan i media och då blir det såhär, jättefina, vackra, mjuka, härliga kvinnor får för sig att de inte duger eller passar in.

Så tråkigt :(

Det här med kommentarer kring magen tror jag att alla får stå ut med, i alla fall då jag lyssnar på kompisar som inte ens är överviktiga. Det är som att bara för att en människa är gravid så har man inte längre sin rätt till sitt personliga space, alla ska känna. Och man är öppet mål för ord som vilken annan dag som helst skulle klassas som världens förolämpning!

VÄL TALAT! :D
    m&m's
  • prickig katt
    norskan skrev 2012-10-09 08:29:40 följande:
    Mira M Stockholm - BF 29/11-2012 Första barnet 111kg  Nalle
    Kesi - BF 18/12 (Första barnet) 105 kg {#emotions_dlg.flower}
    Perpen, Halmstad - BF 8/1-2013 Första barnet, 121 kg Hjärta
    Slemtorsk i din bralla, Vårgårda- BF 9/1-2013 andra barnet, 96 kg {#emotions_dlg.flower}
    norskan, Nödinge - BF 3/2-2013 första barnet, 93 kg {#emotions_dlg.flower}
    prickig katt - Valdemarsvik - BF 20/11-12 - andra barnet - 96kg  {#emotions_dlg.flower}
    m&m's
  • prickig katt

GRATTIS gumman! Hoppas att ni mår bra allihop :)

c89 skrev 2012-10-15 20:46:44 följande:
    I lördags kom vår helt friska, pigga, jättesnälla lilla kille! 53cm lång och 4130gram  Inga fel på honom alls trots min övervikt  

m&m's
Svar på tråden Vi som är överviktiga & gravida.