Inlägg från: blåbär02 |Visa alla inlägg
  • blåbär02

Vi som är överviktiga & gravida.

familjenekberg skrev 2013-01-11 15:45:26 följande:
    Allt har gått bra snittet blev lite tidigare lagt pga att vattnet gått och att jag fick mycket värkar. Var planerat till efter lunch nu blev det vid halv tio. Så kl 10:23 föddes värden sötaste lilla flicka som ska heta Elvy. Hon vägde 3465g och var 49cm lång.

Grattiiis! :)
  • blåbär02
    sophiie skrev 2013-01-11 16:10:15 följande:
    Blåbär02, härligt!! Hoppas du är mätt och belåten nu;)

Det var typ det första jag sa: "ÅÅ får jag äta nu?" haha.
    Så jäkla hungrig! 
  • blåbär02
    Nehn skrev 2013-01-12 16:53:49 följande:
    Vet inte om det diskuterats här förut, men är det många av er som fått veta i samband med grav att ni har rubbningar i sköldkörteln? Har ni fått medicin och hur tycker ni att ni mår av den? Jag ska till BM den 29/1 och har många i släkten med rubbningar plus att jag tycker att jag har symptomen, så är lite nyfiken.

Och ursäkta mig, men ÄNTLIGEN ska sonen tillbaka till dagis på måndag efter att ha varit hemma sen lucia! Gud va skönt det ska bli. Haha. Men det har varit mysigt att ha honom hemma också <3

Jag knaprar Levaxin.
    Från 50 mg till 75 mg och nu 100 mg. 
  • blåbär02
    duxphilip skrev 2013-01-16 19:09:58 följande:
    Nu var det länge sedan jag var aktiv här. Själv är jag i vecka 20 (19+4). VI har var på ul i fredags och fick se den lille. Allt såg fint ut, inga avvikelservilket var skönt att höra. Vi har ännu inte börjat känna några sparkar, men det har jag ju förstått att de är olika när man känner det. Har fått nytt bf för andra gången. 7/6-13 är det som gäller nu. När började ni känna de första sparkarna?
    Välkommen tillbaka och grattis till bebben :)

Jag kände lite fladder i v19.
    Sen blev det lite starkare kickar runt v 23 och v 25 kände jag första sparken utanpå magen :)
    Men vår bebis har varit rätt blyg med sparkar över lag. Sambon har inte kännt så många gånger tyvärr. 

Det kommer ska du se!     
  • blåbär02

Jahapp. Här har vi en med Havandeskapsförgiftning...!

Hade fått höjt blodtryck och mer äggvita i urinet igår vid BM besöket så det fick bli en tripp till sjukhuset där jag las in över natten för kontroller.

Jag har inga symptom och mår bra. Även bebisen mår bra, men jag har en "lätt" HF.

Lätt änsålänge. Fick åka hem över helgen och ska tillbaka på måndag för nya tester.

ÅÅH detta har jag gruvat mig för hela graviditeten och jag har haft så bra värden och allt hela vägen, så detta trodde jag inte när jag vaknade igår... men here we go.

Någon som haft HF? Blev ni igångsatta eller snittade? Hur gick det?

• blåbär02
    Ulskrikan skrev 2013-01-20 15:22:49 följande:
    hur mycket har ni gått upp? är i v 29 och har gått upp runt 14 kg.. va rejält överviktig innan med som sagt.. och nu har bm börjat gnälla.. mår redan dåligt pga min övervikt behöver inte hennes gnäll med..

Jag började gå upp runt v 30 och har gått upp 13kg =/
    Min BM börjar också gnälla... Gör allt jag kan för att inte gå upp, men det är inte så lätt.
    Bebis växer ju också liksom.

Men nu har jag åkt på havandeskapsförgiftning och blir kanske igångsatt nu i veckan, så då kan min BM inte laga mer :P    
  • blåbär02
    slemtorsk i din bralla skrev 2013-01-20 16:40:41 följande:
    sen är det ju så att havandeskapsförgiftning medför viktökning... jag hade gått upp 9 kg fram till vecka 34, sen kom mina problem och då gick jag upp 4 kg på 1.5 vecka, min bm sa till mig att när man har havandeskapsförgiftning så får man blunda för vågen för den vikten "räknas inte" eftersom det mesta är vätska, som visserligen kan ligga kvar långt efter förlossningen (jag har fortfarande ödem på fötterna även om de är betydligt mindre än de var innan Saga föddes) men det är vätska och inte övervikt så att säga.

Jo visst är det så. Kanske min BM inte gnäller så mycket mer nu när jag ska ringa och berätta att det var HF jag åkt på.
    Jag gått upp 3kg på två veckor nu. 
  • blåbär02
    Bräckehäxan skrev 2013-01-20 21:02:29 följande:

v 24+0
    vikt vid inskrivning: 109kg
    Nuvarande vikt: 113kg 

FIN! =)
    Den där toppen har jag med, LOVE IT!
    Den har jag jämt nu när vi hittar på nåt utanför hemmet, det enda jag kan ha typ förutom mjukisar ;)  
  • blåbär02
    jashrinah skrev 2013-01-20 21:47:54 följande:
    ska väga mig imorgon , förväntar mig hemska siffror på vågen . minst 80 + :( 
    Jag väger 130 hemska pannor, så det går nog bra ska du se Flört
Svar på tråden Vi som är överviktiga & gravida.