• Yarrow

Vi som är överviktiga & gravida.

Ikala: Och drick mycket vatten! :) Det håller hungerkänslorna borta också! :)

• Yarrow

Grattis Snigelkott! Hoppas ni mår bra och låt du viktminskningen ta sin tid nu i början. :D Kram!

• Yarrow
    melikey0u skrev 2013-04-18 00:35:48 följande:
    Hej hoppar in här :) är 160cm vägde 97 vid inskrivning och idag 103 är i v 31.
    Välkommen! :) Det är ju skitduktigt av dig att inte gått upp mer än 5 kg :)
  • Yarrow
    melikey0u skrev 2013-04-18 12:15:58 följande:
    Hej på er :) jo det är jätte skönt :) men nu måste ja sluta med allt onyttigt! Vill verkligen inte gå upp för mkt!
    Har vägt nästan 115 en gång gick ner 50kg men sen så träffa jag min kille som är gammal narkoman å ersätt de med godis! Så det är inte lätt å sluta med godis :0
    Har samma problem, har ätit alldeles för mycket godis och annat sött nu i slutet av graviditeten. Men tog mig i kragen för någon dag sedan och fyllde på kylskåpet med massa oliver och goda ostar (inte mögel då såklart men det finns andra goda ostar med)
    Så nu när suget kryper på så gör jag mig en liten ostbricka i stället. Kan man sitta och mumsa på så glömmer man snabbt bort att man är sugen på godis.

Köper gärna hem lite jordgubbar som jag äter med mjölk med. Känns nyttigare än godis :) FÅr man i sig både kalcium och järm med :D

Sist men inte minst så går jag en omväg vid kassan och undviker at gå förbi godiset. Haha :D

• Yarrow
    Elfwinter84 skrev 2013-04-20 14:35:49 följande:
    Igår 18.30 gick vattnet i v 32+6, bara 3 timmar efter besök hos bm. Åkte till Östra och var där några timmar men pga platsbrist på neo blev vi skickade till Borås, 8 mil bort. Här ligger jag nu med värkstoppande dropp, en bebis i säte, rinnande vatten och förmodligen kejsarsnitt på måndag... Känns nervöst, läskigt och spännande!
    Oh, lycka till! Trist att vara så långt hemifrån bara. Hoppas allt går bra!
  • Yarrow
    Annanax skrev 2013-04-23 09:51:10 följande:
    Jag vet ju att jag måste gå upp i vikt, men shit vad jobbigt jag tycker det är att ställa mig på vågen som visade 2 kilo upp i morse. Någon mer som har svårt med viktuppgången?
    Jag tycker också det är asjobbigt. Jag gjorde en GBP förra sommaren och när jag blev gravid stannade vikten helt och hållet men nu mot slutet av graviditeten så har jag gått upp 2 kg. Vet att det inte är mycket men det är ändå 2 kilo som jag slitit med att få bort, både fysiskt och mentalt!
    Men du kan ju trösta dig med att de flesta kilorna brukar försvinna inte lång efter att barnet är fött! :)

• Yarrow

Jag har alla mina bristningar ovanför magen. Men jag har alltid varit tjock runt magen och mycket smalare just under brösten.
    Dessutom så har min mage varit väldigt hög under hela graviditeten.

Mina bristningar syns inte så mycket dock, än så länge. Vem vet vad som händer inom de kommande 4 veckorna. Men jag hoppas!! Smärjer mig med sån där knäpp bristningsolja, någon dyr jävla sak som jag fick i julklapp så jag kan väl lika gärna använda den :D

• Yarrow
    Sömntutan skrev 2013-04-25 21:16:59 följande:

Nu börjar magen bli riktigt stor. Vecka 31+3 idag. Nästan +6 kg och mer kommer det nog att bli tyvärr.
    Tänkte först "vilken gooosig mage" sen kom jag på att jag har ju min egen. Haha. Konstigt nog känner jag mig inte så himla stor. Går in i vecka 37 i morgon.
    Min andra tanke var att fråga dig vart du köpt de snygga byxorna.. fast jag borde inte köpa några gravidkläder nu. hahaha :D
  • Yarrow
    NovemberApril skrev 2013-04-26 00:43:39 följande:

H&M Jag har likadana, höhö.
    Då är det nog sånna som jag har fast blåa. Men min kropp är ju sämst så de är alldeles för stora nu. När jag köpte dem var de för små, vet inte ens varför jag köpte dem..
    Nu går jag och drar i mina stackars få kläder som håller sig kvar på kroppen, blir mycket leggins och klänning :D

Längtar efter mina vanliga kläder men de lär väl inte passa i sommar. Hade storlek 48/50 när jag blev gravid. Nu har jag storlek 44 på gravidkläder..

Jävla tvärtom-problem jag har hela tiden. Jag kan inte ens tycka synd om mig själv längre.. Hahah
Svar på tråden Vi som är överviktiga & gravida.