Inlägg från: blåbär02 |Visa alla inlägg
  • blåbär02

Vi som är överviktiga & gravida.

UllTussen skrev 2013-01-04 15:13:04 följande:
    Har ännu en gång gått 2-3 dagar med lite/inga fosterrörelser så blev att åka in till jour BM idag. Hon var helt inkompetent.. Hittade inget fosterljud, dock hittade hon moderkakans flöde.

Blev således en tripp till förlossningen för mig på morgonen och där bröt jag ihop. Kände mig UR-LARVIG!
    Fick träffa en ängel till BM som försäkrade mig om att jag gjort rätt som oroat mig och kommit in. Fick lyssna på bebisen i 20-30 min och hon registrerade dem i datorn. pendlade mellan 145-160 slag/min och bebis sparkade till och med på dosan

allt var prima förutom äggvita i urinen (de tog en odling). Jag fick gå hem efter OK från en läkare, men var tvungen att lova dyrt och heligt på att ringa in igen om det går 2-3 dagar med onormala fosterrörelser. Fick också tipset att dricka förstark iskall saft och sedan lägga mig på sidan i sängen och fokusera på bebisen, tydligen brukar det väcka dem

Känns skönt att de lyssnar och inte tycker man är fånig..

Fler om åkt in och ut på förlossningen under in graviditet? Jag känner mig fortfarande fånig som åkt in 2ggr redan och är bar i v.26.. 

Tyck inte at du är fånig! Såklart att man är orolig!
    Jag åkte in en gång i v31 när jag trillade på magen och på julafton, v 34 då jag kände mindre rörelser.

Skulle inte tveka att åka igen om det skulle hända igen.   
  • blåbär02
    familjenekberg skrev 2013-01-04 19:18:45 följande:
    En fråga till er som inte har så långt kvar är själv i v38 nu. De senaste dagarna har jag blivit så vansinnigt hungrig. Känns som jag kan äta hur mycket som helst just nu. Åt kvällsmat vid 16 är vrålhungrig nu. Som jag inte ätit på hela dagen. Äter även större portioner också inte bra. Har intr varit så här hungrig under hela graviditeten. Någon som känner igen sig.

JAG! tänkte faktiskt fråga angående detta nu ikväll ;) hehe.

De senaste tre kvällarna har jag varit sjuuukt hungrig bara två timmar efter middagen och det brukar jag inte vara. Har aldrig behövt ta en knäckemacka och frukt innan läggdax, men nu så..

Ni som har barn sen tidigare, är det vanligt eller?   
  • blåbär02

Ja lite jobbigt att behöva äta hela tiden, spec när man är överviktig och inte vill gå upp mer nu.. hm...

• blåbär02

Vi städade lite idag, det tog en halvtimme ungefär för det var bara skit som låg och skräpade och sen blev det soffläge resten av dagen... Phew.
    Anstränger mig ett litet tag och sen blir det vila i flera timmar...

Ska bli såå skönt när bebisen är hääär!! :) tänk att kunna gå längre än 300m utan att behöva ligga på soffan i tre timmar efteråt... Flört   

• blåbär02

Har någon av er gjort ett vändningsförsök?
    Ska på UL på fredag och ska få göra ett om bebisen inte fixerat sig... =S

• blåbär02
    LoveMyFamily skrev 2013-01-07 21:31:58 följande:
    Blåbär02. Jag har gjort men mitt gick inte pga min dotter vägrade snurra runt. Hon låg "fastkilad" med sitt huvud mot mitt bröstben/revben men rumpan kunde de rucka på. Fick tid för snitt 2 veckor senare fastän jag säkert klarat en sätesförlossning då sonen vägde 4700 gram. Lycka till

Hoppas att bebisen är på g ner...
    Känns lite annorlunda, mer tryck nedåt, så vi får se på fredag helt enkelt.. 
  • blåbär02

Mitt SF mått ligger på 39cm Obestämd v 37.
    Har bebismage, men har så pass mycket bukfett, så BM; säger att det är lite svårt att mäta.
    Men bebisen är normalstor, så det är ju bra iaf..!  

• blåbär02

Jag har 27 dagar kvar till BF :)
    Men jag kommer nog gå minst 37 dagar till..

Tyckte det kändes på "g" förra veckan (hur man nu kan känna så när man aldrig varit med om detta förr, men ni fattar kanske?) men nu är det så lugnt och tiden går så långsamt... Gäsp!

• blåbär02

Familjenekberg: Lycka till!

Sitter här nu skit hungrig, men måste ju fasta för idag blir det ev vändningsförsök..
    Får se vad UL säger, hoppas bebis ligger rätt... *håller tummarna*
    Måste ju fasta ifall det skulle bli akut snitt om bebis inte skulle må bra under vändningsförsöket och jag är så jävla hungrig... kanske är bra, så tänker jag mer på det än själva vändningen.   

Svar på tråden Vi som är överviktiga & gravida.