-
Jag gör min på måndag... Ser inte fram emot det alls, vill bara få det gjort...viseversa skrev 2012-11-24 19:24:38 följande:V 25 nu. Mår prima ballerina. Har inte gått upp ett gram i vikt =). Och järn och socker samt blodtryck är fortfarande bra. Men om tre veckor ska jag göra glukosbelastningen. Booring om inte annat.
-
www.gulare.com/shop/index.php&cPath=83baby2013 skrev 2012-11-24 20:27:52 följande:
är det någon som vet var man kan få tag på ett stödbälte? har ont i ryggen allt mer!annars är allt bra med mig och magen och på måndag går jag in i vecka 28
Det fick jag tipset av min bm att köpa när jag väntade sonen och fick besvär för 2½ år sedan.
Annars tror jag man kan få hjälp via sjukgymnastik eller rehab inom kommunen. Verkar vara lite olika beroende på vart man bor... -
Vi hade inte heller nått med sonen, kände inte behovet av det med ett barn i sängen.. Men nu när man har en tvååring som kommer ut på natten och snurrar som en tornado så känns det som om det kan vara en idé för att bebisen skall få en liten chans att sova lite ostört iaf...
-
Gjorde min glukosbelastning idag med jättebra resultat.. Skönt att det är avklarat.. Var hos en vikarie som gjorde lite nybörjarmisstag fast hon skall vara rutinerad... Men men.. Inget man dör av... Men vem tar kapillärprov i pekfingret? Aj.... Vikten ligger nu på +4 kilo, varav två på tre veckor men magen hade växt med 4 cm på samma tid så förhoppningsvis har inte bara jag ökat i vikt utan bebisen också...
Är det någon här som använder stödstrumpor? Jag gör det oftast nu för tiden.. Men fötterna somnar mycket lättare nu med dem på... Tänkte om någon vet vad det kan bero på? -
Jag är inre heller jätteaktiv.. Men jag mår hyfsat.. Sjukskriven 50% för fogarna veckan ut och måste tillbaka till läkaren på måndag, får se hur det blir då.. Ena Sudan av mig vill fortsätta så här tills jag går hem på graviditetspenning om det går.. Andra sidan av mig vill vara hemma helt nu.. Fysiskt går det rätt bra att jobba såhär eftersom jag fått anpassat schema och slipper duschningar tex. Men jag sover så dåligt och hinner aldrig sova ikapp och jobbet har blivit väldigt tungt psykiskt så det känns som att jag snart är på gränsen av vad jag klarar av.... Men man blir väl knäpp av att gå hemma i tre månader också...
-
slemtorsk i din bralla skrev 2012-12-08 10:22:00 följande:Ingen aning hur det funkar...ringde dem nyss och vi ska åka in straxt..tar med förlossningsväskan iaf...om inte annat har jag ju lite kläder o hygiengrejer där i. Har mått skit hela natten och har känt väldigt lite aktivitet från busan så det känns bra att komma in trots allt.
Håller tummarna för er!! -
Vad skönt slemmis!!
Här har man frossat på smörgåstårta och vanlig tårta och nu är man proppmätt och känns som man inte får plats i sin egen kropp... Men det får det vara värt när sonen fyllt två i dagarna... Tur det är nästan två veckor kvar till man ska till bm... Men börjar samla vatten så vikten lär snart skena iväg... -
Grattis!!Ampellilja skrev 2012-12-08 20:48:36 följande:den 3e december kom min lillkille :) o redan så har vikten rasat så väger 3 kg mindre än innan jag blev med Texas :)
-
Jag gick in i 29 i söndags och går hem på heltid 8/1... Så olika det är...viseversa skrev 2012-12-18 21:40:14 följande:Jaha då har man gått in i v 29 då. Och i jan börjar jag jobba heltid. Fasiken vad fort det går nu.
Men jag är ju redan sjukskriven 50% och bara väääntar på att få gå hem... Vet inte om jag ens klarar mig förbi nyår... -
norskan skrev 2012-12-19 04:10:59 följande:Kl 2.58 kom lilla Ylva väldigt snabbt. Hon är uppe på neo med sin pappa men de tyckte att hon såg frisk ut och hon andades direkt när hon kom ut :)
Grattis! Hoppas hon snart får komma ner till dig! Hur tidigt är hon född?