Inlägg från: Tigerkakan |Visa alla inlägg
  • Tigerkakan

Vi som är överviktiga & gravida.

viseversa skrev 2012-11-09 19:43:29 följande:
    Jaaa DET ska jag skylla på=). Odin vägde ju 4500gr(inte jättestort nej men större än medel). Jag kan hitta på för bm att den förlossningen var såå traumatisk och att jag bara MÅSTE veta i förväg om denna bebis blir stor också! . jag vill så gärna ha tul!  

Hehe... Sonen vägde "bara" 4400g med en huvudomkrets på 39 cm. Men eftersom det blev sugklocka och lite andra komplikationer så vill jag vara förberedd på allt denna gång...
  • Tigerkakan

Viseversa: ja det sägs ju att ettan banar väg och jag hoppas det stämmer... Det har ju bara gått knappt 2,5 år sedan dess också så man har väl inte hunnit gro igen helt ännu heller... nervös kommer jag ju vara och ont kommer det ju garanterat göra ändå.. Men jag tycker det är skönt att ha lite mer koll denna gång ändå..

Jag får göra glukosbelastning pga att jag fött barn som vägt över 4 kilo. Då är det rutin sa min bm...? Och att förlossningsläkaren ville det eftersom jag är rädd att föda stort barn igen..

• Tigerkakan
    viseversa skrev 2012-11-10 11:00:11 följande:
    Ja jag kommer också får göra den där glukosbelastningen. Har inte fått en tid ännu bara. Fick göra det när jag väntade Odin också och fick väldigt bra resultat då så jag är inte så orolig. Men det är tråkigt att inte få göra annat än att sitta still i 2 timmar. 

Ja andra förlossningen blir som sagt oftast lättare=). Om barnet inte ligger fel det vill säga. Men det är ju häftigt att föda barn också. Man känner sig så jäkla duktig!

Ja, det ser jag inte,heller fram emot.. Synd de inte har tv där... ligga på soffan och stirra i väggen är ju inge kul.. Och tiden kommer gå såå sakta och jag kommer hungra ihjäl under tiden... men de skulle passa på att mäta mage och lyssna på hjärtat så då har ju tre minuter gjorda iaf..

Ja det är ju en häftig upplevelse som jag ändå inte vill vara utan! Man är sjukt stolt över sig själv efteråt att man klarat det...
  • Tigerkakan

Jag skall göra min den 26/11 och är sjukt nervös.. Fattar inte varför för jag tror verkligen den kommer gå bra, iaf med värdena...

Här blir det mycket lugnt ikväll.. Här har det varit tidig morgon idag sen städ, bak och lite födelsedagsfirande. Nu har vi bara ätit och fått i oss middag och kollar på tecknat med sonen innan han ska i säng. Funderar på att inte lyfta röven ur den här soffan på resten av kvällen sen...

• Tigerkakan

Jag fick svar på min ansökan om gravidpenning i fredags. Godkänd, heltid... Känns så skönt! Skickade pappren på fredag em två veckor tidigare så gick ju ganska fort att få svar..

• Tigerkakan

Jag fick svar på min ansökan om gravidpenning i fredags. Godkänd, heltid... Känns så skönt! Skickade pappren på fredag em två veckor tidigare så gick ju ganska fort att få svar..

• Tigerkakan
    sophiie skrev 2012-11-11 10:48:55 följande:
    Tigerkakan, va skönt! Är grymt avis! Vill verkligen få igenom graviditetspenningen denna gång. Jag är inte trött på jobbet, det är inte tungt men jag utsätter mig och min bebbe för onödiga risker varje dag.. Risker som man inte får ta.. Får jag avslag kommer jag försöka sjukskriva mig, för det går bara inte.

Farsdag idag, min jävla gubbe ligger och sover som varje jävla helg.. Såå arg. Hormoner.. Har bara lust att

1 kasta hans present i ansikte på honom

3 lämna tillbaka den och unna mig något själv..

Jävla hormoner jävla gubbe som inte fattar vilken sits jag är i. En bebis växer inuti mig och det tar min energi...

Hoppas du får igenom den! Jag jobbar inom vården så jag var egentligen inte så orolig.. Fick den godkänd för två år sedan och då var det ju samma ställe, samma brukare. Enda skillnaden är att det är tyngre nu och jag har mer ont denna gång som jag skickade med läkarintyg på...
  • Tigerkakan
    NovemberApril skrev 2012-11-11 11:34:48 följande:
    Jag väntar också på att min ska gå igenom. Grav.penning alltså. Jobbar inom psykiatri på ett LSS och jag vill gå så fort som möjligt. Vi rör oss fritt bland brukarna med endast ett överfallsalarm och senaste månaderna har det varit tryckt stämning på jobb så obehaget växer.. Men mina kollegor har alltid fått igenom sina så det bör inte vara problem. )

Låter som om du borde få den godkänd! Håller tummarna för det. Blir det för illa får väl chefen stänga av dig! Man skall ju inte behöva vara rädd på jobbet... Min bm tyckte jag borde blivit det förra gången då vi hade en brukare som kunde vara våldsam...
  • Tigerkakan
    LoveMyFamily skrev 2012-11-11 13:41:07 följande:
    Hej. Tack för era svar. Idag känns det bättre. Jag går och tänker på jobbet och när jag ska berätta för arbetsledare och chefen. Hoppas så att jag får igenom gravidpenningen. Jag jobbar som personlig assistent och även inom omsorgen. Det är tungt + att brukarna kan bli aggressiva. Hur ansöker man om det? Har så svårt att formulera mig

Det är inte så svårt. Finns blanketter på fks sida. En till dig och en till chefen. Jag skrev en a4 om min arbetsdag från början till slut och bröt ner det i minsta detalj. Hur det är och hur det är i värsta scenario. Min chef skrev bara att jag inte kan omplaceras för att tex våld och hot förekommer på alla arbetsplatser och när hon skulle beskriva min dag så hänvisade hon bara till det jag skrivit. Och det gick ju igenom...

Har din chef fyllt i liknande förut så vet hen ju vad som bör skrivas. Har någon ansökt på jobbet nyss så kan du ju få tips därifrån.. Jag tog mina arbetskamrater till hjälp att beskriva dagen för det är så mycket man inte alltid tänker på hur tungt det kan vara på jobbet... Lycka till!!
  • Tigerkakan

Sonen var 53 cm lång och vägde 4400 gram. Är lite rädd för att få ett större barn denna gång. Men min bm sa att man kan inte göra så mycket förutom att undvika salt och socker.. Har man som jag hade sist en stor moderkaka med bra flöde så får bebisen mycket näring... Hur väl det stämmer kan jag inte säga men... Var du och sambon stora? Jag vägde en bra bit över 4 själv så... Sambon var liten, runt 3 tror jag...

Svar på tråden Vi som är överviktiga & gravida.