Vi som är överviktiga & gravida.
Hehe... Sonen vägde "bara" 4400g med en huvudomkrets på 39 cm. Men eftersom det blev sugklocka och lite andra komplikationer så vill jag vara förberedd på allt denna gång...
Viseversa: ja det sägs ju att ettan banar väg och jag hoppas det stämmer... Det har ju bara gått knappt 2,5 år sedan dess också så man har väl inte hunnit gro igen helt ännu heller... nervös kommer jag ju vara och ont kommer det ju garanterat göra ändå.. Men jag tycker det är skönt att ha lite mer koll denna gång ändå..
Jag får göra glukosbelastning pga att jag fött barn som vägt över 4 kilo. Då är det rutin sa min bm...? Och att förlossningsläkaren ville det eftersom jag är rädd att föda stort barn igen..
Jag skall göra min den 26/11 och är sjukt nervös.. Fattar inte varför för jag tror verkligen den kommer gå bra, iaf med värdena...
Här blir det mycket lugnt ikväll.. Här har det varit tidig morgon idag sen städ, bak och lite födelsedagsfirande. Nu har vi bara ätit och fått i oss middag och kollar på tecknat med sonen innan han ska i säng. Funderar på att inte lyfta röven ur den här soffan på resten av kvällen sen...
Jag fick svar på min ansökan om gravidpenning i fredags. Godkänd, heltid... Känns så skönt! Skickade pappren på fredag em två veckor tidigare så gick ju ganska fort att få svar..
Jag fick svar på min ansökan om gravidpenning i fredags. Godkänd, heltid... Känns så skönt! Skickade pappren på fredag em två veckor tidigare så gick ju ganska fort att få svar..
Sonen var 53 cm lång och vägde 4400 gram. Är lite rädd för att få ett större barn denna gång. Men min bm sa att man kan inte göra så mycket förutom att undvika salt och socker.. Har man som jag hade sist en stor moderkaka med bra flöde så får bebisen mycket näring... Hur väl det stämmer kan jag inte säga men... Var du och sambon stora? Jag vägde en bra bit över 4 själv så... Sambon var liten, runt 3 tror jag...