• c89

Vi som är överviktiga & gravida.

Tack så jättemycket alla fina! Solig

Ja, 18 dagar kvar idag! Hoppas på att vår lille har lust att komma en vecka innan Tungan ute Innan dess har jag för mycket jag vill hinna fixa, men vill samtidigt inte vara gravid längre än nödvändigt Cool

• c89
    Nathalieeliasson skrev 2012-09-19 22:16:15 följande:
    Imorgon är de dags för vul, behöver jag säga att jag är nervös... Med ett mf och nu sist ett ma känns det som det inte är menat att jag ska vara gravid...
    Men då tycker man ju att det ska vara tredje gången gillt nu! Jag hoppas innerligt att allt ser bra ut denna gång, lycka till!
  • c89
    Ingrid 149 skrev 2012-09-23 15:40:54 följande:
    Fick åka in i fredags för kontroll på förlossningen. Där konstaterades att jag har havandeskapsförgiftning. Fick vara kvar över natten för igångsättning igår. Efter en väntan på läkare så blev det inte igångsättning utan vi fick åka hem. Är tillsagd att vila och bara ta det lugnt, inget hushållsarbete eller dyl. Vilket blir lätt med en 2.5 åring hemma!
    Har nu bestämt att maken är hemma nästa vecka och vabbar för killen. Kan tillägga att jag är öppen 4!! cm, så går bara och väntar på att det ska komma igång. Att vi fick åka hem beror på att allt såg bra ut, bebben mår bra. Väntar ett stort barn....beräknad vikt 4,7 kilo +- 10%. Läkaren vill helst att förlossningen kommer igång självt pga att barnet mår bättre av detta.....:(
    Nu är det bara väldigt jobbigt psykiskt, var så inställd på igångsättning. 
    Hoppas ni andra har det bra!
    Huh, ja, får väl hoppas att det startar av sig själv snart nu då. Om du är så pass öppen så är det ju bara väntan på den aktiva fasen kvar och det skulle ju i teorin trots allt kunna sätta igång när som helst.

Ni får väl prova att färdknäppa och sådär så sätter det väl kanske igång om bebisen är redo?! 
  • c89
    Ingrid 149 skrev 2012-09-24 07:47:31 följande:
    V. 41 idag och inga tecken på något. Ska till BM för kontroller och min tredje hinnsvepning idag. Hinnsvepningen har inte haft den verkan att det satt igång något, men har öppnat mig lite iaf. Får se hur det blir idag.

Känns som en evighet sen man var innan v.12, så kommer kanppt ihåg hur det var. Vet bara att jag vara jättetrött och höll på att somna flera gånger på jobbet. 

Ha de bra alla!!   
    Okej, får hoppas att det funkar på tredje gången gillt nu då!
  • c89
    blåbär02 skrev 2012-09-24 17:22:29 följande:
    Men hjälp vad jag ljuger, jag är ju "bara" i v 21 :)
    Går in i v 22 på onsdag...! ;)

Som sagt, tiden går sjukt långsamt... 5 feb känns det vääldigt långt till!   
    Haha, kan lova att upploppet är värre, åtminstone enligt mig. Nu räknas vår bebis som fullgången sedan över en vecka tillbaka och denna olidliga väntan och ovissheten på om det kanske startar inatt, eller först om typ 25 dagar är helt otroligt jobbig! Hatar att inte veta! Kan inte bebisen bara tala om vilket datum den tänkt komma så man vet?!?!?!
  • c89
    Thesss skrev 2012-09-25 12:05:00 följande:
    Ni andra med lite hull på magen.. ;) När kände ni rörelser i magen första gången?
    Jag är i vecka 15+3 nu och börjar bli ivrig!! Förra graviditeten kände jag inget förrän vecka 21 men man "ska" ju kunna känns tidigare andra gången....
    Kände sprattel i magen i vecka 15 (ingen trodde mig dock...) främst när jag låg på mage i sängen. Första sparken kom vecka 18, sedan kom nästa en vecka senare och därefter dröjde det tills jag verkligen kände något i vecka 21 eller 22 tror jag. 
    Men nu när jag är så långt gången så vet jag ju med mig att vår bebis sparkat extremt sällan, han gör mer tryckande och sega rörelser och det är ju förståeligt att jag inte känt så mycket av det innan när han inte varit så stark. 
  • c89
    Sara1979 skrev 2012-09-26 10:59:37 följande:
    Har varit o gjort glukosbelastning idag.....dom som gör de får inte säga resultatet så nu blir de o vänta o hålla tummarna på att det såg bra ut!! Har aldrig haft problem med detta innan......
    Va? Det var det dummaste jag hört :S

Jag fick veta vad jag låg på för värde direkt efter, inga konstigheter. 
  • c89
    viseversa skrev 2012-09-26 11:50:47 följande:
    Känner mig lite orolig! Är nu i v 16(tror jag) förut kände jag rörelser då och då men nästan dagligen! Nu kände jag en liten buff i går men innan dess och nu är det helt stilla! Trots 4 barnet så blir man lite nojjig!!
    Är säkert ingen fara. Jag var inne på koll för minskade fosterrörelser i vecka 23 (tror jag) och tyckte jag var så långt gången och att man borde känna hela tiden osv. 
    Barnmorskan där sa dock det att det är så pass tidigt i graviditeten och bebisen är så liten så att man omöjligt kan känna alla rörelser redan då. Än mindre i vecka 16! Glad 
  • c89
    viseversa skrev 2012-09-28 09:25:49 följande:
    Inga rörelser idag!! Buhu!! =(
    Är nog ingen fara Flört Jag går in i vecka 40 imorgon och har inte ens känt av bebis idag. Får nog ta och försöka väcka honom snart Tungan ute
Svar på tråden Vi som är överviktiga & gravida.