Vi som är överviktiga & gravida.

Man brukar säga att hb skall ligga över 120. Är ferritinvärdet bra (reserven de kollar via blodprov i början) räcker det att börja med järn runt v 26 om hb gått ner för då har man rätt lätt för att få upp hb igen. Är ferritinvärdet lågt får man börja tidigare med järn, ofta runt halvtid. Så sa min,bm till mig när vi pratade om det i onsdags. Sen finns de ju de som klarar hela vägen utan medan andra får äta från start...
Idag är 50% av min graviditet gjord och vågen visade i veckan +1 kilo sedan inskrivningen. Gick ju ner ett kilo sen så eg +2. Men är ändå stolt...
Idag har jag varit hos läkaren. Sjukskriven i två veckor på 50% för foglossning. Börjar så för att se vilket håll det går...
Väger mer nu än jag gjorde med sonen i denna veckan. Men då hade jag gått upp 4 kilo i denna veckan och den här gången har jag bara gått upp ett kilo. Men det är tuffare på jobbet den här gången och att man jagar vild tvååring när man är ledig så jag räknar med att det blir sämre framöver....
Jag knaprar rennie eller galive, mycket godare än gaviscon. Dock tycker jag flytande är bättre när det är riktigt illa, galive finns som flytande också...
Vise: jag har inte ens börjat titta på de avdelningarna ännu ens...