Inlägg från: tesselessan |Visa alla inlägg
  • tesselessan

Vi som är överviktiga & gravida.

Hej.

Vad har ni för erfarenheter med övervikt och planerat snitt.???? Jag fick höra från en läkare att jag behöver gå med 15-20 kilo innan jag blir gravid och att de kan neka mig snitt för att magen hänger för mycket och kan bli en infektionsrisken

Väntar på att plussa i dagarna men har inte gått ned någonting av vad de ville och min mage är inte direkt platt.

Andra barnet. 170cm väger runt 110. Vägde runt 85 med

Förra barnet men gick upp massvis.

• tesselessan
    stor grön drake skrev 2018-03-02 21:14:58 följande:

Du kan nekas planerat snitt pga komplikationsriskerna i att utföra en stor bukomperation på en överviktig person, MEN finns det medicinskt behov av ett snitt kommer du givetvis att få det. Jag vägde 118 när jag blev gravid (168 lång) och det enda var att jag behövde göra en narkosbedömning ifall jag skulle behöva akutsnittas. Sen kan ett stort hudveck absolut öka infektionsrisken men behöver inte göra det omman sköter det väl.

Ja medicinska skäl har jag inte vad jag vet. Men psykologiska skäl. Det hade jag redan innan min första förlossning men lät mig övertalas till VF vilken inte blev bra så jag är livrädd för en ny VF.
Svar på tråden Vi som är överviktiga & gravida.