• emeloi

Vi som är överviktiga & gravida.

Hej allihop! Jag är gravid med andra barnet, 175 cm lång och väger 88 kg.. Vägde 98 när jag blev gravid med första barnet, gick upp till 110 till inskrivningen på BB. Efter 6 månader hade jag gått ner 22 kg och sen hållit mig kvar sen dess. Är i v 16 nu och har ännu inte gått upp något, som någon skrev så går vi knubbisar kanske inte upp så mycket i början alla ggr eftersom vi har lite att ta av :) jag fick graviditetsdiabetes första graviditeten och hoppas klara mig denna gång, är det fler som drabbats av det här?

• emeloi
    Jsv17 skrev 2018-02-25 18:27:56 följande:

Jag hade det, men väldigt lindrigt så räckte med tablett behandling. Men jag kämpar också på med vikten för att ge mig själv chansen att slippa det vid en ev. ny graviditet

Jag känner som du, nu är jag ju medveten om att risken finns på ett annat sätt än förra gången, så nu kan jag ju försöka tänka mig för lite. Jag tränar mer nu, eller mer och mer.. Jag tränade ingenting förut, men nu går jag på speciell mammaträning och gravidträning, JÄTTEKUL! :)

Jag klarade mig så lindrigt undan att jag inte behövde medicinering, kost-och MOTIONSBESHANDLING.
  • emeloi
    Jsv17 skrev 2018-02-26 16:37:12 följande:

Va bra! Jag tog mig nästan hela vägen med kost-behandling, men i v.35 tyckte läkaren att mina värden var lite för svajiga och satte mig på minsta dosen metaformin, vilket min kropp svarade jättebra på så jag fick helt normala värden nästan direkt.

Jag tänkte gå med i nån mammaträning sen också

Det har verkligen varit en uppenbarelse gör mig med mammaträning, många med samma utgångsläge liksom :)
Svar på tråden Vi som är överviktiga & gravida.