Inlägg från: yennie84 |Visa alla inlägg
  • yennie84

Vi som är överviktiga & gravida.

Hoppar gärna in här! Plussade igår med BF 21/10. Mitt tredje barn. Vet faktiskt inte vikt men skulle tippa på 115 kg. Just vägningen är det jag verkligen är orolig för. Vill inte alls väga mig hos mvc, varför skulle jag, jag behöver ju inte gå upp ett gram liksom. Kan de inte bara mäta och så får det räcka?

• yennie84
    Fanochhansmoster skrev 2017-02-14 16:31:47 följande:

Har själv BMI 39, sa att jag viste vad jag vägde men vill inte säga eller väga mig där. Lovade att hålla BM uppdaterad om ev. Viktökning. BM ställde Inga följdfrågor förutom om det var okej att göra glukos belastning i vecka 28. Mitt glukos är bra.

Som nämnts tidigare. Säg bara som det är, att du inte vill väga dig. De bör ha förståelse. Om inte:byt BM. Lycka till

Tack!!!
  • yennie84

Finns det någon här inne som gjort ett tidigt ul, alltså inte vul som det gått bra för? Har bokat ett sådant nu och är rädd att de ska säga att jag är för tjock för att de ska kunna se något. Iofs mitt tredje barn och kommer vara i vecka 9+5 då

• yennie84
    MartingaleFootprints skrev 2017-02-16 19:13:21 följande:

Jag gjorde! Kommer inte ihåg exakt men v 7+något tror jag det var. Så ännu tidigare än dig. Var absolut inga problem. Undvik att kissa innan så blir det lättare då urinblåsan trycker upp livmodern något.

Tack, japp ska undvika att kissa! Åh vad jag längtar till 17/3 då jag förhoppningsvis får se mitt tredje barn!
Svar på tråden Vi som är överviktiga & gravida.