Inlägg från: Vet hur det känns |Visa alla inlägg
  • Vet hur det känns

Vi som är överviktiga & gravida.

hoppar in här. hade inskrivning igår i v 9 och vågen visade 102 kg till mina 170 cm. ska verkligen försöka att inte gå upp i vikt. är så jäkla orolig!!! med mina andra två vägde jag första 65kg gick upp till 108kg andra dottern 80 vid inskrivning och 110 vid förlossningen.

funderar helt ärligt att göra nån form av viktväktarna.. eller vad ska jag göra för att inte gå upp?

• Vet hur det känns

tusen tack tjejer för era tips och idéer!! underbara ni!! jag hoppas era graviditeter går bra nu på sluttampen.. när jag väntade nr 2 läste jag "föda utan rädsla" och det viktiga med att slappn av under förlossningen.. denna bok med alla tips och idéer gjorde så jag kunde slappna av och behövde ingen smärtlindring alls. hammnade i typ trans där jag var ett med värkarna. förlossningen gick galet bra och snabbt. kram till er alla över julen! jag tänkker lyxa till det med lite gott.. fierre rocher choklad.. mums!!

• Vet hur det känns

finns någon kvar i tråden!!??? behöver råd! jag är gravid i v 12 och fick igår reda på att jag har sköldköttelproblem. tsh 4,9 vet ej vad t3 och t4 låg på. fick börja med levaxin igår kväll men endast 25 mg är inte det lite?? borde jag inte få 50 mg? är 170 lång och väger 100kg (gått upp massor senaste 6 månaderna) är så orolig för bebisen!! har den fått skador? intellektuella sakador? borde jag göra abort? snälla hjälp mig!! känner mig totalt förtvivlad!!!!

• Vet hur det känns

sköldköttelproblem.. hyporterios eller vad det heter. är totalt förtvivlad och är orolig för min bebis och alla skador som den kan ha fått!! tacksam att BM tog prover på just sköldköteln. hade ingen anning om detta... usch!! nån som har råd?

Svar på tråden Vi som är överviktiga & gravida.