Vi som är överviktiga & gravida.
Jag är i v 14+0 och vägde vid förra bm mötet 105 Hade gått ned 3 kg . I morgon ska jag till sjukhuset och göra en Glukosbelastning. Har ni gjort det och hur gick det i så fall?
Jag är i v 14+0 och vägde vid förra bm mötet 105 Hade gått ned 3 kg . I morgon ska jag till sjukhuset och göra en Glukosbelastning. Har ni gjort det och hur gick det i så fall?
Jag är 163 lång och vägde på inskrivnings samtalet 108 kg andra gången vi var där vägde jag 105. Det känns som jag har gått upp lite gran men inte alls mycket då jag kräks några gånger i veckan. Är nu i v 17+2.
Var på RUL i går och allt såg bra ut, blev flyttade 1 vecka från den 11 till den 18 november. Kändes helt underbart att se den lill*. Vi tog inte reda på kön.
Siri : jag har också gjort sockerbelastning , kommer inte ihåg vad jag fick men låg bra till , så ingen diabetes för mig heller.
Jag får inte gå upp något mer i vikt för min bm, har gått upp 7kg . Sen ska jag gå minst i minst 30 min om dagen. Känner mig väldigt dålig på det.
Under min graviditet gick jag upp massa vätska. Fick havandeskaps förgiftning och blev igång satt 25 dagar förtidigt. Samma dag som vi kom hem från bb börja jag må väldigt dåligt. Fick ingen luft. Fick åka in till akuten med ambulans. Låg där efter 2 veckor på sjukhus. Gick då ned 30 kg i bara vätska.
Det stämmer värkligen , jag är ennu inte gravid men var med i den här gruppen när jag väntade min son 2013 och nu är jag sugen på ett syskon till sonen.
Jag hörde nångång "det finns ingen som vet så mycket om vad som är bra/dåligt att äta som en person med övervikt". Jag tycker att det stämmer så bra!
Hoppar in här , är 24 år gammal och väntar andra barnet. Är En risk gravid , då jag fick havandeskaps förgiftning förra gången och blev svårt sjuk när sonen var 4 dagar. Är nu i v.6+5 och har precis tagit blod prov angående sköldkörteln.