Inlägg från: Vasilisat |Visa alla inlägg
  • Vasilisat

Vi som är överviktiga & gravida.

idetenklabordetvackra skrev 2016-10-12 08:43:48 följande:

v35+5 och kontroll hos bm i måndags.. bebisen har inte vänt sig då den har 2 veckor på sig annars blir de vändningsförsök.. vägrar föda första i säte iaf..

annars kan starta tiden på, promenerar med hundarna trots djävulsk foglossning mellan benen

känns som världens sjukaste träningsvärk i ljumskar .. ja hela bäckenet känns löst och gör ont.. jag är pigg men ser ut som ja inte sovit på 20 dagar haha.. de e lite knöligt om nätterna nu.. 29 dagar till bf !!! har dock kännt bebisen mindre vissa dagar.. hur har ni de me fosterrörelser och hur långt gångna är ni? ja känner den ju men ibland kan de vara så lugnt en lr två dagar innan den börjar igen och jag blir livrädd..

Uuuuu gratulerara snart är du i mål Drömmer ooo va mysigt Solig

Jag kan bara säga att det är samma här med foster rörelser, vissa dagar är det lungt så in i sjutton ....och andra dagar känner man , att nu är lillen vaken Skrattande
    Jag är v 31 ( 30+3) . Och som jag har förstått av BM, då bebis sover mycket innan stora debuten Flört
  • Vasilisat

Fick kallelse från dietisten ... tänkte : OK,jag ger ett försök där...
    Åkte ner,betalade för besöket,satt mig ner och väntade .... 5min över ...10min över...15min över...tiden ....! 
    Då reste jag på mig och gick därifrån ! 
    Vitsen att ha bokad tid när dietisten dyker inte upp?
    Jo,jag är punktlig och petig . Hade nån kommit ut och sagt att det dröjer på tiden om jag kan vänta en stund till ,hade inte varit så problematisk för mig . Men när man har bokad tid,dessutom man betalar för det och ingen bryr sig ,var är vitsen då? 

Hur länge hade ni väntat ? 

Även om överviktigt och gravid idag, jag har mycket erfarenhet bakom mig med kost och träning. Kommer inte behålla övervikten efter BF,men nu, nu vill jag låta kroppen vara och göra sitt grej istället för att plåga den och tala om till mig själv hur fett jag är ... Jag tar paus från dålig självbild ! 

• Vasilisat
    stor grön drake skrev 2016-10-14 17:44:29 följande:
    Här är besöket gratis (dvs pengarna tillbaka) om man måste vänta mer än 45 minuter, så jag hade väntat det. Men varit väldigt, väldigt irriterad.

Paus i dålig självrisk tycker jag att är klokt!

.

Jag har slutat vara illamående, och även börjat jobba igen. Jag tycker kläderna känns lösare men enligt jobbvågen har jag gått upp. Troligtvis är det muskler då jag innan varit väldigt stilla (i jämförelse mot på jobbet alltså) i nästan 5 månader. Och så är jag nu hungrigare när jag jobbar, så jag kan äta vanliga portioner mat igen, och inte bara barnportioner med sallad. Jag bävar lite för besöket hos BM om 1,5 vecka, samtidigt är jag nyfiken.
    Oj oj, skönt att höra att du mår bättre nu :) 

Från början var inte riktigt engagerad att besöka dietisten, då jag har mycket erfarenhet bakom mig med kost och idiotträning Obestämd
    Samt jag har följt med min lillebror(han är bara 16 och stor som ett hus,kallar han för tvådörrarsskåp,fast inte fet)  som också blev påtvingad att besöka dietisten, har redan hört hur detta går till, tallriksmodellen och kalorier (fast dom pratar mycket om tomma kalorier,bara räkna räkna räkna) poängen är väl att få i sig näringsrika för att kroppen ska ha byggstenar :) men det missade dietisten,han räknade upp hur mycket chips och energy dryck brorsan får ta per dag Skrikandes eller 2000kcal på gurka Tungan ute Under all kritik ! 
    Så jag orkade inte slösa bort min tid,gick och köpte geisha som sedan slank ner med en kopp te Flört Jag trivs i kroppen jag har HjärtaGravid
  • Vasilisat
    idetenklabordetvackra skrev 2016-10-23 06:29:46 följande:

igår i v37+1 bestämde sig vår bebis för att det var dags att komma , vattnet gick vid lunch!! fick komma in direkt pga sätesbjudning & jag ville ha snitt ! hade inte hunnit Planera lr få planerat snitt för min nästa bm tid är imorgon ;) kl 21.44 är vår tjej född , 3125 g & 49 cm ? stark och envis , vi är så lycklig ? snittet gick som planerat och jag mår väldigt bra !

Gratulerar till HjärtaBaby

O va jag längtar med! 
  • Vasilisat
    stor grön drake skrev 2016-10-24 18:22:24 följande:

BM imorgon. V.23 (22+5 idag) och jag både oroar mig för hur mycket jag gått upp i vikt, samtidigt som jag inte bryr mig. Det är motstridigt.

Jag bryr mig inte om vikten, för jag gör så gott jag orkar med maten, och jag tycker att kläder känna lösare än vanligt, förutom över magen (jag är medveten om att det kan bero på att kläderna sitter annorlunda iom att magen blir större).

Jag oroar mig för vikten för jag vill inte få skäll av BM, eller dietisten jag ska träffa nästa vecka. Jag oroar mig för att går jag upp för mycket så får jag inte föda "hemma" (på lokalsjukhuset) utan måste bo 7 timmar bort från 3 veckor innan BF, håller jag vikten någorlunda kan jag visa på att jag vägde ungefär såhär när sonen föddes och det var inget problem.

Jag oroar mig och inte oroar mig samtidigt, och just det är i sig ett litet stressmoment. Som att två delar av mig häcklar varandra...

O va jag känner igen mig själv i din beskrivning!

Var hos BM idag, +4 kg på två veckor. .toppen. fattar ingenting. Jag har skärpt mig så mycket och boom!

Ska man leva på gröt,broccoli och ris?

Skit i det, vi ska uppleva graviditet som en positiv period oavsett hur svårt vi har det. ..redan räcker med olika kämpor vi får stå ut med!

Det är onödigt att lägga på viktstress! !!

Kom hem efter BM, så himla ledsen och tänkte bara på kg. .. behöver jag det här : kg tänkande? Mår mitt barn bra av att jag mår så illa över vikten. ..

Vi hinner stressa och jaga kg efter förlossningen ????
  • Vasilisat
    Tess1990 skrev 2016-10-24 22:10:00 följande:

Åkte in till förlossningen idag

Hen hade knappt rört på sig sen igår vid 16, enstaka små buffar men mycket svagt och inget när hen brukar

Blev väldigt orolig när jag inte kände nåt alls efter varken frukost eller mellis :(

Försökte ringa mvc men var många som ringde just då och ville inte vänta, ringde förlossningen och dom sa att jag skulle komma in på kontroll

Behövde vänta en stund på sambon och lämna sonen på hans jobb till hans bror (tur dom jobbar på samma företag och de är på vägen till sjukhuset!)

Fick göra urinprov och ctg kurva direkt, bebis hjärta slog bra! Men urinen visade +3 protein :/

I fredags var de bara +1 så de har ju stigit, blodtrycket var bra, 115/80

Fick göra UL, bebis rörde sig men var rätt lugn, låg rätt konstigt också, fortfarande i säte

Kommer ev. Få göra TUL tidigare/extra gång och dom verkar tro att dom måste göra vändningsförsök, sättet hen ligger på och storleken talar emot att hen kommer vända sig själv, även om de kan hända

Fick ingen direkt förklaring till varför jag inte känt hen som jag brukar, men vid minsta oro eller tecken på havandeskapsförgiftning så ska jag åka in igen

Så läskigt att allt hänger på hur jag mår och tolkar allt!

Och så jäkla jobbigt att sambon missar jobb, behöver liksom inte mindre pengar eller att chefen blir sur nu.. och dåligt samvete för att lämna sonen! Han tycker ju de är kul att vara med sin farbror eller farfar men jag är så jäkla fäst vid honom.. jag som har separationsångest! ^^

Och bebis! Så orolig för att nåt ska hända.. är ju ovanligt men händer ju ändå

Oj! Läser och upplever hur jobbigt det måste kännas :( 
    Tur att det gick bra till slut och ni mår bra :) 
  • Vasilisat
    Hallondricka skrev 2016-10-25 14:17:15 följande:
    Så skönt att allt såg bra ut. Ja, järnet är inte kul. Just nu tar jag 2 kapslar niferex om dagen, eller jag ska enligt min BM, men jag tycker om att bajsa ibland också haha, förlåt för den kommentaren, men ändå sant.
    OMG! Du fick mig fnittra där med kommentaren Skrattande

Köpte själv niferex,men den ligger och samlar dam.en kapsel och näsblod garanterad Skrikandes 
Svar på tråden Vi som är överviktiga & gravida.