Decibel84 skrev 2016-06-19 10:23:48 följande:
Var hos barnmorskan förra veckan, stressade dit med mackan i högsta hugg och tog sista tuggan innan jag gick in på besöket.
Hon tog blodtrycket och mätte sockret i fingret jag sa att jag nyss ätit och att det blir kanske konstigt då att ta ett test?
Vi tog testet och det visade 11.3 (såklart?) och jag fick ta med mig en sån maskin hem där jag ska kolla sockret.
Har testat nu i tre dagar, fyra gg om dagen och ligger jätte bra till så det var nog bara tillfälligt.
Vägde mig i morse och jag ser att jag gått upp 5 kg, jag känner mig faktiskt rätt förkrossad...inte förvånad iof.
Åt LCHF innan, och gick ned 10 kg på två månader. Men har svårt att hålla mig till LCHF nu när värmen kommer och ja...har väl tappat stinget.
Så nu har jag sån jävla ångest över va BM ska säga, är så trött på alla jävla goda råd och kostcirkeln..JAG VET.
Vad det gäller blodsocker så sa min barnmorska att de tar det oavsett när och vad man har ätit för att man oavsett ska ligga under en viss siffra som jag har förstått varierar på olik ställen i landet.
Men bara för att det är högt än gång och om man dessutom vet vad det beror på så behöver dt inte betyda någonting. Så länge du ligger bra i övrigt så finns det ingen anledning att oroa sig. De vill ändå att man I så hög utsträckning som möjligt ska reglera blodsockret med kost och motion.
Jag testar mitt blodsocker 6 gånger varje eller varannan dag eftersom de i tidigt stadie upptäckte graviddiabetes.