UllTussen skrev 2012-09-18 22:46:12 följande:
Hej!
Jag är 24 (snart 25) och väger 125 kg och är nu gravid i v.11 så finns hopp! Jag har vägt 133kg och blev då inte gravid, så att du blivit gravid är din kropps sätt att säga att den kan :)
Jag har inte gått upp alls nu under den första tiden, mest för att jag tänker på att INTE äta för två och att jag håller mig borta från allt för mycket socker och onödigheter.
Din BM kan hjälpa dig med råd om diestist, min sa mest att jag ska röra på mig lite extra. Lugna promenader eller simning/vattengympa är bra för oss stor tjejer!
Håller tummar och tår för dig :) Du får gärna skicka privata meddelanden till mig om du vill prata mer med just mig :D
UllTussen, ja idag känns det helt fantastiskt! Efter 2 gravtest till idag har det verkligen sjunkit in. Jag tvingade till och med sambon att ta ett test för att se så att alla inte visade positivt *haha*
Efter min egen uträkning så är jag i vecka 8 (7+3), men inte helt säker på det. Jag börjar bli mer och mer övertygad om att min kropp faktiskt kan klara det här, jag är ganska aktiv i vardagen och går minst en långrpomenad om dagen.
Vägde mig igår och hade gått ner runt 2 kg, hoppas det håller sig där :)
Är det någon här inne som har problem med ämnesomsättningen? Jag har haft det sen jag var 1 år ungefär men har inte fått medicin emot det de 8 senaste åren. Nu innan sommaren var jag och kollade mina värden och de låg precis på gränsen till för lågt, men läkaren ville ABSOLUT inte ge mig medicin. Jag har för mig att värdena kan sjunka ytterligare när man är gravid, har någon vart med om det? Och hur ofta måste jag kolla värdena?