Inlägg från: jesssicahansen |Visa alla inlägg
  • jesssicahansen

Vi som är överviktiga & gravida.

stor grön drake skrev 2016-09-12 14:16:00 följande:

Det gick faktiskt bra

Det var inga "pekpinnar" och hon tyckte att 3.2 kg i v.16+5 var helt ok. Det pratades mycket mat (såklart) och hon hade en del bra tips om vad jag kunde testa istället för saker när det är så lite jag klarar att äta just nu. Och att jag heller skulle äta naturell yoghurt med en.klick sylt i än färdigt smaksatt yoghurt för det blir mindre socker då. Jag som trodde det var tvärt om. Hon accepterade när jag sa att jag inte klarar vissa saker och det var skönt. Tex sa jag att aspartam som sötningsmedel går inte, jag klarar det inte, och det var ok. Vi ska träffas igen om 6 veckor och se hur det har gått, vi hoppas båda att jag då kommit ur mitt "smörgåsträsk" där jag hamnat eftersom det är en sak jag oftast klarar av att äta.

Rent matmässigt var allt ok, såklart äta så mycket grönsaker som möjligt men det är ju inte problemet just nu. Och givetvis hålla mig borta från godis mm men det var ju inte direkt en nyhet

Brukar läsa olika trådar och läste ditt det här inlägget, 3.2 kilo? jag har gått upp 6-7 och är 1 vecka efter dig ;)

jag äter så mycket onyttigt på kvällarna, men kan inte låta bli ????
Svar på tråden Vi som är överviktiga & gravida.