Vi som är överviktiga & gravida.
Hej, kul att jag hittade denna tråd!
v12 idag efter att ha försökt i ca 3 år:)
Hej, kul att jag hittade denna tråd!
v12 idag efter att ha försökt i ca 3 år:)
Har döont i ryggen, det kan väl inte vara foglossning redan? v12
det är inte i magen...men kanske kan det kännas på olika sätt?
är bara i svanken för mig
tänker först att jag kanske får ont för att magen är svullen..har inte mage mage, eller jag hade ju mage innan graviditeten så svårt o se:P
men känner mig mer uppblåst nu.
Jag är så jävla nöjd med mitt första besök hos BM.
Jag började direkt prata om min vikt, man gör liksom det naturligt när man är tjock, så att dom inte ska börja ta upp det, på ett klumpigt sätt.
Men nja hon reagerade inte alls som jag hade förberett mig på.
Trodde hon skulle väga och mäta mig och typ säga"du får inte gå upp mer än 7 kg"
Men hon sa ät bra och varierat och rör på dig, vilket man ju säger till alla gravida.
Iof kan det ju vara så att hon framöver blir galen på mig om jag nu går upp för mycket i vikt, och jag vill ju att hon ska bli galen på mig om det är en fara för bebis...inte som nån jävla moraltant.
Jag har kämpat med vikten HELA mitt liv, vill kunna slappna av nu när jag ÄNTLIGEN är gravid och inte ha en massa ångest.
Plussade den 4/4, då vägde jag 104,7 till mina 164cm. Är nu i vecka 11 (10+6) och har gått ner till 100,7.
Hade en gång för alla tänkt ta tag i min vikt för att kunna bli gravid då jag varit överviktig dom senaste 5-6 åren. Men graviditeten satte stopp för det :) Får ta tag i vikten när allt är klart.
Fick också höra att det är bra om jag inte går upp mer än 6-8 kilo när jag var på inskrivningen.
LCHF funkar inte när jag är gravid...har enorm craving för jordgubbar och igår åt jag ananas och det var verkligen en fröjd.
Äter också knäckebröd och ibland potatis på jobbet...Tänker då på att inte tillsätta extra fett eftersom jag nu äter kolhydrater.
Märker också att jag går och speglar mig och försöker kolla om jag fått gravidmage, men det är svårt att se eftersom jag är tjock..
har alltid leggings så svårt där med och se om dom börjar bli för trånga.
Men jag upplever nog att magen är större på kvällen och hårdare, hoppas det inte är pga kosten eller att jag är så dålig på att gå på toa:D
v14 nu:)
Jag vill bara känna bebis och slippa den här oron.
Är v14 nu så risken för MA är ju mycket mindre än tidigare och man säger ju att nu är en säkrare tid..
Kan ju dröja fem veckor minst innan man känner bebis...åhh
Min mage är större på kvällen, och hårdare, varför är det så?
tarmarna svullnar läser jag så det borde väl vara det?
kämpar vidare med känslan av att jag är gravid, äntligen!
försöker vara glad över hur bra jag faktiskt mår och att jag sett bebis två gånger.
Och då intalar jag mig själv att nu kan jag kanske slappna av lite då jag nu är i v15
Var hos BM förra veckan för andra gången och hade verkligen hoppats på att hon hade en sån doppler, hon sa att hon hade en men att det är för tidigt för att lyssna, och om man inte hör hjärtat så kan man få onödig panik.
Förstår ju vad hon menar men tycker det är konstigt för jag hör tjejer som lyssnar från v12 och jag var i v17 när jag var där..
Hade verkligen varit underbart att få hjärtljuden bekräftade ju..Tror också att det är svårare att känna pga övervikt, har för mig att jag har läst det.