Hallondricka skrev 2016-08-17 20:11:55 följande:
Usch är lite arg faktiskt. Var hos min bm igår och tog upp då att jag absolut inte vill bli igångsatt igen (sist tog igångsättningen 3 dagar och till slut blev det akut kejsarsnitt). Jag sa att jag inte hade något emot en vanlig förlossning så länge det startar av sig själv. Men hon tyckte att jag skulle gå på ofeliasamtal (kallas Aurora på andra ställen). Så som jag har förstått det handlar det om att bearbeta typ förlossningsrädsla. Jag är absolut inte rädd för att föda, det jag är rädd för är att vara vaken i princip 3 dygn i sträck, med en bebis som förlorar hjärtljuden hela tiden av deras hemska mediciner och att behöva gå igenom en stor vaken operation när hela kroppen är helt utmattad efter 12 timmars jobbiga värkar och ingen sömn. Men nej, det är alltså förlossningsrädsla..
Jag förstår dig verkligen! Måste vara jobbigt när de inte ser det från din vinkel.
Jag är rädd för komplikationer som kan ske i samband med förlossning, har varit mycket oroligheter på förlossningen här! Men jag är orolig för allt, både förlossning och kejsarsnitt och att jag måste bli igångsatt osv. Min mamma blev igångsatt alla gånger och jag är väl den enda där det inte skedde ganska allvarlga komplikationer av mig och mina syskon. Bebisen har vatten i njurarna och läste att man inte vill gå över tiden då utan blir igångsatt på dagen. Jag vill hellre har kejsarsnitt än bli igångsatt, dock vill jag gärna att bebisen ska födas i januari (har just nu BF 5jan fast på senaste UL var bebisen så stor så den skulle komma den 2, dock ändrade hon inte BF) och vet att planerat kejsarsnitt sker 1-2v innan BF. Har problem med keloider och vet att risken finns vid ärr på magen. Dock har jag hellre ett ärr på magen än ifall jag spricker, men kanske inte ens bildas keloider där nere, men med säkerhet över magen. Då är det kanske ändå bättre att inte ta kejsarsnitt. Åh. Vilket velande detta är!