Vi som är överviktiga & gravida.
Det är betydligt mer psykiskt påfrestande att vara gravid nu för andra gången
Visst förut hade vi hund, men det var betydligt lättare att hantera än en 2,5åring!
Har järnbrist/riktigt dåligt blodvärde som jag tar järntabletter för, men det går segt att höja det
Mår illa och kräks rätt ofta
Åkt på jävligt illa foglossning nu
I och med att jag är tjock så syns det inte att jag är gravid, bara fetare.. märker att folk kollar surt på mig och "inbillar" mig att dom tänker att jag är fet, lat och det är synd om mitt barn :(
Flåsar ju mer än tidigare när jag går, dom fattar ju inte att de är för järnbrist/graviditeten utan tror väl bara jag är fet och äcklig.. dom fattar ju inte att jag går långsamt och tar många pauser för att jag har otroligt ont utan tror bara jag är lat och äcklig..
Dom vet ju inte att jag har ett växande foster i mig som trycker upp och får magen att se fetare ut och att när jag säger till mitt barn att jag inte orkar så är det för att jag har ont, är yr eller mår illa..
Skäms för att vara ute och mår skit och känner mig äcklig :( de gjorde jag inte förra gången även om de också var jobbigt då men nu är de mycket värre..