Vi som är överviktiga & gravida.
En till tjockis här :P är i v9 och har bf i maj :) vägde 103kg vid hälsosamtalet, vilket är på tok för mycket! Första barnet är det också :)
En till tjockis här :P är i v9 och har bf i maj :) vägde 103kg vid hälsosamtalet, vilket är på tok för mycket! Första barnet är det också :)
Kul att det är en aktiv tråd :)
Jag är 170 lång vägde 105 kilo vid inskrivning i vecka 8. Är idag i vecka 13 och jag vill inte väga mig.
Hur mår ni?
Hur har er BM bemött er?
Jag är bara i v.11 än så länge, men peppar peppar så verkar det som att illamåendet sakta men säkert börjar lägga sig. Men jag känner mig inte alls gravid längre! Brösten är lite ömma men annars verkar alla symptom försvunna :P vet inte om det är vanligt eller om man ska va orolig haha!
Igårkväll skrev jag och min sambo papper på ett hus, det värsta är att vi får nycklarna den 1/12!!!! Bara en månad, så nu måste vi hinna sälja vår lägenhet typ igår! Haha man känner stressen lite!
Hur mår du själv?
Skönt att det börjar släppa redan. Aldrig kul med illamående.
Jodå mår bra.. känner av bebis flera ggr om dagen nu. Går in i v24 på torsdag.
Kul med husköp Grattis :)
Vi ska också flytta snart.. radhus med trädgård och större yta. Dock hyres men vi är nog inga husmänniskor :)
Ja, det är mysigt :)
Jag började få lite mage redan i v8 och nu har jag ordentlig gravidkula; )
Men i v 12 så gick det att se att jag var gravid. Men tredje barnet så kanske därför man ser tidigare.
Försök o slappna av. . Mår du ff illa? Ont i brösten?
Kommer dröja många veckor till innan rul som lugnar en. Men det kommer gå bra.. du ska inte göra kub?
Vad hade du för värde då?
Vad roligt med lite aktivitet i tråden :) vet inte hur mycket jag platsar in här längre då jag nu är i v.34, har inte vägt mig på flera veckor och fruktar vad vågen hade visat nu haha! Vägde iallafall 108 när jag blev gravid, gick ner till 103 till inskrivningen och sist jag vägde mig då för ett par veckor sedan så hade jag gått upp till 117.. Men det mesta har lagt sig på magen som tur är! :P har gjort två olika glukosbelastningar, en i v.15 och en i v.30 och alla resultat har varit väldigt bra :)
Skönt att du har haft bra värden på dina glukosbelastningar. Just nu försöker vi reglera mitt höga blodsocker med kost och motion men diskussionen går kring om jag behöver insulin till natten då jag har lite för högt socker efter en natts fasta. Jag har visserligen varit rejält sjuk i två omgångar sedan jag blev gravid och det påverkar också blodsockret.
Har ni fått höra en rekommenderad önskvärd viktuppgång under graviditeten? Min barnmorska sa att jag skulle försöka hålla mig till att inte gå upp mer än 6 kg.
Tråkigt med sådant bemötande! Jag bor i södra Skåne och genom hela graviditeten har alla jag haft att göra med varit helt fantastiska! Har verkligen haft tur :)
Den 20/5 kl.04.35 tittade vår lilla dotter ut :) 53cm lång och 3802gram av ren kärlek. Hon kom på bf så punktlig var hon också den lilla damen :)