Vi som är överviktiga & gravida.
Är det någon av er överviktiga som fått hjälp att bli gravid med pergotime?
Är det någon av er överviktiga som fått hjälp att bli gravid med pergotime?
Hej, här är en till gravid tjej med övervikt.
Jag vägde 98 kg mot mina 168cm när jag plussade (v. 5+3). Har gått upp ca ett kg sedan dess, är nu i vecka 11+6.
Jag hålls på en ganska strikt kostplan med anledning av att jag har fått graviddiabetes.
Får jag fråga vilket bmi ni ligger på?
Hej.
Jag är överviktig med ett bmi på 40 (har gått ner 20 kg så mitt bmi har varit betydligt högre), trots viktnedgång har jag svårt att bli gravid och får ingen hjälp av landstinget förrän jag gått ner ytterligare mer.
Ni som blivit gravida trots övervikt, vilket bmi ligger ni på? Fick ni försöka länge? Fick ni någon hjälp av landstinget?
Hej!
jag hade ett BMI på 40 har jag för mig när vi sökte hjälp.
Jag har ätit letrozol tre kurer och inseminerats tre gg. Jag hade turen att få dessa trots högt BMI; flera landsting som inte ger det till överviktiga tjejer.
Sen har vi tagit blodprov och jag har spolat äggledarna.
För att få hjälp med IVF krävdes ett bmi på 30 så jag började försöka gå ned i vikt..
Började äta LCHF och sluta med alkohol i november.
I januari började jag smörja med progesteron all, gjorde det i två cyklar.
Började tempa med natural cycles för att hitta min ägglossning och för att lära känna min kropp bättre..
20 feb plussade jag:)
har du egen mens? testat med äl stickor?
Vilken tur du haft. Vilket landsting tillhör du?
Har också tagit blodprov och spolat ägglederna och allt tyder på att det är min övervikt som sätter stopp för oss. Jo, sista månaderna har jag haft regelbunden mens och ägglossning.
Här där jag går i Blekinge landsting så får jag ett extra TUL pga vikten. Sen får jag ännu fler extra för att jag har graviditetsdiabetes. Hade det så förra graviditeten med, med en massa flödesultraljud. De 3 sista månaderna UL varannan vecka och CTG-kurva varje vecka. Var dock för att minimera var nere på -30% ett tag. Växte dock till sig de 3 sista veckorna när jag slutat jobba och stressat mycket mindre.