• Stiffin

Vi som är överviktiga & gravida.

Lever den här tråden?

• Stiffin

Jag blir så avundsjuk på er som har kommit så långt i era graviditeter. Jag är i vecka 17 nu (går in i 18 på fredag) och det känns som att jag har sååååå långt kvar. Blir så otroligt rastlös! :)

• Stiffin
    tessan91 skrev 2014-12-11 07:59:49 följande:

Plussade igår. och idag. Ingen aning om vilken vecka ja är i. Är överviktig . Men hoppas allt går som det ska ändå. Men rädd för tidigt missfall o sånt. 

Jag var likadan. Oroade mig för minsta lilla, men nu är jag i vecka 17 (går in i 18 imorgon) och det har släppt ganska mycket. Har fortfarande ingen mage (hade lite för mycket mage innan, hehe) så än känns det lite overkligt :)
  • Stiffin
    Sagolina skrev 2014-12-11 11:08:15 följande:

Det där med att magen kommer sent känner jag igen...
    Jag gifte mig i v21 och då märktes ännu inte magen av. Tur det med tanke på att jag valde klänningen innan pluset, men samtidigt kändes det inte riktigt att vara halvvägs utan att det syns. Efter det började magen dock komma fram och vid v26-27 var det som en explosion och plötsligt var jag väldigt gravidFlört

Jaha, så har man klämt i sig två bitar pepparkakskladdkaka och känner sig helt illamående... Måst verkligen göra något åt mitt sockerberoende!

Åh, vad skönt att höra. Jag har oroat mig lite för det där med att inte få någon mage utan att bara se fet(are) ut. 
    Mina kollegor och vänner vet ju att jag är gravid och jag märker att så fort jag kommer in i ett rum så dras deras blickar direkt till magen. Vilket är rätt obekvämt, haha.
  • Stiffin

Var på besök hos min BM igår (är i vecka 22+3) och såg att magen ligger inom normalkurvan, lillgrabbens hjärta slår starkt (och jävlar, vad snabbt! haha) och att jag bara gått upp 2 kilo sedan jag plussade i augusti. Vilket är skönt, men det är ju 18 veckor kvar ;)

Svar på tråden Vi som är överviktiga & gravida.